Green.Click skaber billigere leads på LinkedIn

Indlæg er skrevet af:

Charlotte Lybech Thomsen
Head of Marketing

Specialister i LinkedIn

På opfordring fra vores LinkedIn samarbejdspartner, AdColony, har vi i samarbejde udarbejdet en case om Green.Clicks egen markedsføring på LinkedIn.

I casen fortæller vi, hvordan vi, med udgangspunkt i Green.Clicks markedsføring, har udviklet og forbedret vores strategi på platformen – og i sidste ende skabt en metode, der giver yderst kvalificerede leads.

Læs med om udfordringen, løsningen og resultaterne her:

 

Udfordring

Annoncører tror, LinkedIn er dyrt

Vi fik henvendelser fra flere kunder, som gerne ville bruge LinkedIn som B2B annonceringsplatform, men som umiddelbart tænkte, at det var et dyrt sted at annoncere.

Vi havde ikke nogen forudgående resultater at be- eller afkræfte den høje pris. Vi startede derfor vores egen annoncering på LinkedIn, således vi selv kunne teste, hvorvidt der var hold i rygterne om de høje priser.

På LinkedIn opsatte vi en række testkampagner, hvor vi brugte meget overordnede budskaber og relativt brede målgrupper. Det gav til at starte med forholdsvist dyre klik, og kvaliteten i leads var meget varierende.

Løsning

Fokus på målrettede budskaber og målgrupper

Vi kunne hurtigt se, platformen kunne noget, men at det krævede en digital strategi. Strategien gik ud på, at bygge vores website op omkring personaer. Derudover skabte vi nøje udvalgte målgrupper, kampagner og landingssider – og vi kunne på den måde skræddersy indholdet i forhold til målgruppens adfærd. Herefter sørgede vi for at være ”always on” – og poste i et kontinuerligt flow samt at teste content, produkter og formater på LinkedIn. På den måde fik vi nogle vigtige learnings, vi kunne anvende på tværs af målgrupperne samt en mulighed for hele tiden at optimere og forbedre ud fra indsamlet data.

Fokus på hoteller

Vi har blandt andet haft stor succes med at specialisere os inden for hoteller, og det er en målgruppe, vi har testet og gjort os til eksperter på.

Vi har eksekveret kampagner, hvor vi tager fat i hotellers generelle udfordring med udgifter og “tvangsægteskaber” med eksterne bookingagenter. I vores budskaber til dem, giver vi bud på, hvordan de kan flytte en større del af bookingerne over til hotellernes egne websites ved at benytte målrettet online markedsføring – herunder også LinkedIn, som specielt egner sig til B2B/konferencer på hotellerne.

 

Resultat

Billigere og mere kvalificerede leads

Vi har testet forskellige flows, målgrupper, produkter og især indhold. Vi har valgt at teste på egen virksomhed, før vi rådgiver andre i brugen af LinkedIn annoncering. Vi kører i dag yderst skræddersyet annoncering til vores udvalgte segmenter, og alt indhold er tilpasset både målgruppens adfærd på platformen, og hvor brugeren er i købsbeslutningsprocessen.

Overordnet set kører vi i dag med flere kampagne-tracks, men fælles for dem alle er, at de altid er kontinuerligt til stede over for deres målgruppe.

Resultater

179 konverteringer
9.968 klik
513.864 visninger

Kontinuerlig tilstedeværelse og nøje udvælgelse i content betyder, at vi i dag får langt billigere og mere kvalificerede leads end tidligere.

“Leads, der kommer fra vores LinkedIn annoncering, er langt mere klar til at
indgå samarbejde. Det betyder, at jeg kan bruge min tid meget mere effektivt.”

Michael Sørensen, Partner & Contact Manager

Vi har på vores tid med LinkedIn annoncering brugt 107.581,50 kr. Det har givet 9.968 klik, 179 konverteringer samt 513.864 impressions. De 179 leads har vi fået til en pris på 536.- kr. pr. lead, hvilket er en stor succes grundet den høje lukkerate og kundernes høje livstidsværdi.

Kvaliteten af leads er dermed langt højere i dag end tidligere. På den baggrund har vi de seneste par år opnået fantastiske resultater – både for os selv, og ikke mindst for vores kunder på LinkedIn.

Vil du prøve kræfter med LinkedIn annoncering?

Udfyld formularen og bliv kontaktet til en uforpligtet snak om, hvordan din virksomhed får succes med annoncering på LinkedIn.

Kontakt Green.Click i dag omkring dine AdWords Mads Søndberg Social Media Specialist