Facebook Hack: Opnå større synlighed

Af Mads Søndberg Social Media Specialist

Læs med her og lær, hvordan du bl.a. tilpasser dine annoncer til Instagram Feed og Stories.

Når du annoncerer på Facebook kan dine annoncer også blive vist på Instagram i forskellige størrelser, samt på andre websites og i forskellige apps. Desværre er der alt for mange annoncører, som glemmer at tilpasse deres creatives til de forskellige placeringer – herunder stories, messenger, audience network mv. Resultatet af det er mindsket, eller i værste fald, mistet synlighed.

Udnyt hele skærmbilledet til dit indhold

Du kan med et klik give dig selv muligheden for, at tilpasse creatives til forskellige platforme. Et lille trick, som de færreste kender til endnu. Desværre er der mange, som sender deres creatives ud i formatet 16:9, som vi kender det fra Facebook feed, på deres Stories. Men hvorfor ikke udnytte muligheden for at få dit indhold til at fylde hele skærmbilledet? Altså formatet 2:3.

I forhold til best practices på Facebook vælger de fleste automatisk placering. Automatisk placering er rigtig godt til virksomheder, der ikke har ressourcer eller mulighed for at lave differentierede creatives – eller hvis du kører med dynamisk produktannoncering. For at åbne op for dette fantastiske hack skal du blot vælge “Rediger placering” og derefter klikke på “Vælg alle placeringer, der understøtter tilpasning af aktiver”. Du kan se hvordan her:

Herefter ændres tilpasningen af aktiver til “X/X placeringer, der understøtter tilpasning af aktiver”:

Antallet af tilgængelige placeringer afhænger af hvilken objective/målsætning du har valgt for din kampagne.

Du kan nu vælge, hvilken billedstørrelse du ønsker at benytte på de forskellige platforme:

Hvad er resultatet af dette lille hack så? Jo det gør, at din virksomhed fylder mere, fremstår mere professionel og får større synlighed.

Hvis du fx. bare laver annoncer i bredformat på Instagram, kan mobilbrugere samtidig se både opslaget ovenfor og nedenunder. Men hvis du bruger mit trick, så kan du benytte højformat billeder og sørge for, at det kun er din annoncer og dit budskab, der får hele billedet. Det giver ofte også en bedre CTR for dine kampagner og annoncer fordi fokus bliver meget skarpere.

Jeg håber, at du kan bruge mit lille simple hack, som kan give dig langt større synlighed af dine budskaber.