Formularudvidelse i Google Ads Søgekampagner

Indlæg er skrevet af:

Nicholai Windfeldt
SEM Specialist

Formularudvidelse i Google

Med Googles nye formularudvidelse kan du få endnu hurtigere kontakt til potentielle kunder. Det er nemlig muligt for dine kunder, allerede fra Googles søgeside, fx. at bede om at “Få et tilbud” eller “Ansøg nu”. Du kan se i det følgende, hvordan det kommer til at se ud på søgesiden:

 

Formularudvidelse i Google

 

For udvalgte brancher og virksomheder, er det dermed oplagt at arbejde med Googles nye formularudvidelse der tilføjes på konto-, kampagne eller annoncegruppeniveau som de eksisterende annonceudvidelser. 

I praksis kan formularudvidelsen bruges til at opsamle leads/kundeemner for at øge salget på et produkt eller service. Dermed er formularudvidelsen et oplagt supplement til opkaldsudvidelsen, da den tilbyder et alternativ, som oven i købet kan være aktivt hele døgnet.

For at oprettet en formularudvidelse skal du igennem de 3 følgende trin:

  1. Opret din udvidelse

Herunder vælger du desuden din call-to-action blandt en forud defineret liste.

  1. Opret din kundeemneformular

Her har du muligheden for at definere hvilke oplysninger brugeren skal angive, for at du har muligheden for at kontakte vedkommende efterfølgende.

  1. Opret besked til formularindsendelse

Her har du mulighed for at vise en afsluttende meddelelse, evt. tak for henvendelsen eller informer om at brugeren kan forvente et svar indenfor 24 timer.

 

Udvidelsen er dog endnu ikke tilgængelig i Danmark, men opererer du i flere lande, vil du sandsynligvis have adgang til den nye feature i et eller flere af landene allerede. Du kan med fordel holde løbende øje med listen af tilgængelige lande, så du er klar, når formularudvidelsen rammer det danske marked. Vi holder i hvert fald øje og er klar til at teste det af, så snart vi ser det.