Google SEO

Længe ventet Google Core Update

Efter syv måneder har Google endelig frigivet en ny Core Update – the December 2020 core update!

Google meddelte den 3. december på Twitter, at de ville lancere en ny Core Update: the December 2020 core update. Dette er den tredje Core Update i år 2020, hvor den første var The january 2020 Google core update og den anden opdatering var i maj 2020.

Opdateringen var længe undervejs

Historisk set har Google i gennemsnit frigivet en Google core update af algoritmer med få måneders mellemrum de sidste mange år. Denne gang har opdateringen været undervejs i næsten syv måneder siden sidste opdatering, som fandt sted den 4. maj 2020. Denne gang tog det altså meget længere tid at ud komme end tidligere opdateringer har gjort.

Google offentliggjorde via et tweet den 3. december, at: “senere i dag frigiver vi en bred kernealgoritmeopdatering, som vi gør flere gange om året. Det hedder december 2020 Core Update. ”

Derudover tweetede Google, at der med denne opdatering vil gå op til to uger, før den er færdig-implementeret i Googles systemer.

Google-opdateringer kan være et “absolute monster”

Den seneste Google core update var opdateringen i maj 2020. Denne opdatering var omfattende, og tog et par uger at implementere og blev beskrevet som et ”absolute monster” af Mordy Oberstein fra RankRager. Denne udtalelse kommer af, at mange af Googles opdateringer gør, at mange virksomheder rammes på godt og ondt rent SEO-mæssigt.

I den forbindelse har Google rådgivet omkring, hvad man skal overveje, hvis man er negativt påvirket af en kerneopdatering. Der er dog ikke specifikke handlinger, brugeren kan foretage sig for at genskabe en tidligere og bedre søgeplacering. Faktisk er de kommet frem til, at en negativ indvirkning på din placering ikke nødvendigvis signalerer, at der er noget galt med dine sider. Google har dog udformet en liste med spørgsmål, du kan stille dig selv, hvis dit websted er ramt af en opdatering.

Positivt:

  • Indeholder dit content original information, rapportering, undersøgelser og analyser?
  • Indeholder dit content en substantiel, fuldendt og/eller omfattende beskrivelse af det givne produkt/emne?
  • Indeholder dit content en indsigtsfuld analyse eller information, som skiller sig ud?
  • Indeholder dine overskrifter og sidetitler et deskriptivt og hjælpsomt resumé af dit content?
  • Er din side en side, du selv ville anbefale til en ven eller sætte som bogmærke selv?
  • Kunne du forestille dig dit content i et trykt magasin eller bog?

Negativt:

  • Indeholder dit content uoriginal/kopieret indhold fra andre kilder, som dine produkter sættes i forbindelse med?
  • Er din overskrift alt for overdrivende/chokerende, så det ikke længere er realistisk?

Er Google skyld i din dårligere placering?

Når Google opdaterer sine algoritmer i henhold til søgninger, betyder det, at dit websted pludselig kan præstere bedre eller dårligere i søgeresultaterne.

Hos Green.Click er vi altid ajourført med, hvornår Google foretager disse opdateringer. Derefter kan vi ligeledes klarlægge, hvorvidt en eventuel ændring i sidens placering kan spores tilbage til Googles nye placeringsalgoritme – samt hvordan der kan rettes op på det.

Vi ved derfor også nu, at inden for den næste uges tid, er Googles nye opdatering færdig-implementeret. Derfor er det vigtigt, at du holder skarpt øje med din analyse og placeringer.

Få hjælp til din nye søgeplacering

Hvis du oplever dårligere placering eller oplever anden tvivl omkring Googles nye opdatering, er du altid velkommen til at kontakte Green.Click. Vi er eksperter inden for især søgeplaceringer, og vi kan med vores massive erfaring gennemskue, hvilke tiltag du kan foretage i dit content for at forbedre din placering.

Udfyld formularen og bliv kontaktet