Google fjerner Accelereret Levering

Indlæg er skrevet af:

Nicholai Windfeldt
SEM Specialist

Google Accelerated Delivery

Hvis du som annoncør er begrænset af budget, bestemmer leveringsmetoden hvor hurtigt dit budget bliver brugt i løbet af dagen

Annoncører på Google vil dog den seneste tid have oplevet at Google fjerner muligheden for at accelerere leveringsmetoden på budgetterne. Deadline for ændringen er d. 1. oktober 2019, hvor det herefter ikke længere er muligt at vælge accelereret levering på søgekampagner, Shopping kampagner og delte budgetter.

 

Accelereret leveringsmetode

 

Foretager du dig ikke noget inden da, vil ændringen ske automatisk i din konto. Derfor kan du med fordel sørge for at foretage ændringen manuelt og lave en annotering i kontoen. Derved er det muligt at følge evt. ændringer i kontoen (eks. gennemsnitlig pris pr. klik). 

 

Hvad betyder den ændrede leveringsmetode så?

Accelereret leveringsmetode har haft sin niche, men hvad kan annoncører der skifter væk fra accelereret leveringsmetode forvente den kommende tid? Ifølge Google vil man bl.a. opleve en lavere gennemsnitlig CPC tidligere på dagen pga. et mindre auktionspres.

Om dette forklarer Google: ” Campaigns limited by budget and using accelerated budget likely see higher average Cost-per-click (CPC) due to the higher auction pressure in the early hours”

Google understreger desuden at standardlevering giver bedre mulighed for at maksimere performance ved at fordele budgettet henover dagen.

Og vil man fortsat lægge vægt på søgeforespørgsler og trafik om formiddagen, kan man i stedet arbejde med annonceplanlægning og højere budjusteringer i de tidlige timer.

Arbejder du med accelereret leveringsmetode nu og er bekymret for hvad der vil ske med din Google annoncering, er du velkommen til at kontakt os på 70 230 540 eller support@greenclick.dk.