Green.Click køber 40 procent af webbureauet Octokom

Indlæg skrevet af:

Eva Eriksen

Marketing Specialist

Markedet for webløsninger er fundamentalt ændret på få år. Nu kræves der resultater. Den digitale branche buldrer fremad, og det gælder også for det Aalborg-baserede digitale performance agency Green.Click. Virksomheden har netop indgået købsaftale med webbureauet Octokom, hvor Green.Click fremover ejer 40 procent.

Pressemeddelelse GreenClick koeber 40 procent af webbureauet Octokom

Performance-bureauet Green.Click køber 40 procent af webbureauet Octokom og vil nu sammen skabe websites, der performer

Den markante fremgang i markedet for webløsninger og webshops er bl.a. accelereret af Corona-krisen. Alle vil online og have resultater – og have bedre resultater. Det er ikke længere nok at levere et pænt og velfungerende website – det er et krav, at der skal komme noget ud af det.

Derfor er det også et krav at kunne levere løsninger, der er skabt til at performe, hvor det kommunikative og konverterings-mæssige står skarpt. Green.Click har viden og specialister til at migrere og optimere et website, så både Google og brugerne lynhurtigt kan afkode forretningen og produkterne, og Octokom har kompetencerne og dyb viden om design og programmering af webløsninger. Det nye samarbejde giver således mulighed for at udnytte styrkerne på tværs med henblik på at skabe websites, der performer.

Det er dyb viden, der gør forskellen

Octokom er netop flyttet ind i Green.Clicks lokaler på Lyngvej 1 i Aalborg. Her kommer de til at indgå i dagligdagen hos Green.Click, så samarbejdet bliver så integreret som muligt. Det centrale bliver den analytiske dataindsigt, projektledelse, kommunikation og performance marketing, der differentierer Green.Click/Octokom- konstellationen fra de fleste webbureauer i markedet.

Samarbejdet har været i gang i et stykke tid. Flere og flere kunder efterspørger nemlig hjælpen til at få både kommunikation og website optimeret, så de får mest muligt ud af deres annoncekroner online, og får flere ordrer, forespørgsler eller kontakter ud af det.

 

 

Det kræver et stærkt og velkommunikerende website i kombination med den helt rigtige eksekvering på digitale kanaler at få resultater online. Her skal fundamentet være på plads, inden man sender en masse trafik til websitet. Et godt fundament er et website med tydelig kommunikation af forretningen samt de rigtige konverteringspunkter. Ellers kommer resultaterne ikke. Det er også afgørende, at et website ikke er et statisk udstillingsvindue, men en dynamisk platform, der hele tiden justeres og opdateres og følger forretningens udvikling. Derfor bliver det afgørende i fremtiden at have webbureau og online marketing samlet under samme tag.

CEO og Partner i Green.Click

Flere blogindlæg

Vi har allerede samlet og delt en masse viden: