Skab succes med godt content

Af Nina Teisen Head of Content

I denne tid er det vigtigt at have for øje, hvor din markedsføring kan forberedes og udvikles. Vi er alle udfordret, men med de rette tiltag kan du og din virksomhed komme stærkt tilbage både under og efter COVID-19.

Du skaber succes ved at markedsføre på et solidt grundlag af godt content, men måske ved du ikke, hvor du skal starte. For at skabe godt content, kræver det overblik, og dette overblik giver vi dig i vores guide. Læs med her:

Hos Green.Click huser vi et team af content-specialister, og fra dem lyder det:

“Brug tiden fornuftigt. Udvikl og forbedr dit content – dét er nøglen til bedre resultater på alle parametre. Godt content viser sig ofte at være bindeleddet mellem en potentiel kunde og en reel køber”

4 vigtige skridt imod det gode content

  • Først og fremmest skal du sikre dig, at dit content tydeliggør, hvad dit budskab er; vil du sælge, informere eller noget helt trejde? Hvis det er klart og tydeligt i alt dit content, hvad dit budskab er, øger det tilliden til modtageren, da der ikke skabes tvivl og usikkerhed.
  • Dernæst er det vigtigt at du som afsender gennemskinner dit content. Vær konsekvent i din brug af logoer, farver, design osv.
  • Dit content skal altid tilpasses din målgruppe. Din målgruppe er en kompleks størrelse, men du kan ud fra dybdegående undersøgelser få et indblik i, hvem de er og hvorledes de skal tiltales. Det kan blandt andet være ved at undersøge køn, alder, beskæftigelse, geografi, købsadfærd og meget mere. Det er op til dig at vurdere, hvilke parametre der er relevante for dig at undersøge.
  • Slutteligt er det vigtigt overveje, om dit content forholder sig til kontekst. Konteksten kan afhænge af forskellige parametre; er der en særlig kultur, dit content taler ind i? Eller er det en særlig situation, du forventer at dit content modtages i, og er der forbehold du skal tage dér? 

En tre-trins-raket af godt content

Content findes alle steder i din markedsføring. Vi har udformet en guide til dig, hvor du får større indsigt i at udforme content til både blogindlæg, whitepapers og landingssider. Disse tre områder danner en tre-trins-raket af content, der både er i stand til at skabe branding, leads og salg, hvis det udformes hensigtsmæssigt.

Dine blogindlæg er din mulighed for at skabe indhold, der vækker interessen. Du kan benytte indlæggene til branding af din virksomhed og/eller specifikke produkter. Det er en smagsprøve på, hvad kunden kan forvente og en appetitvækker, så de higer efter mere.

Dine landingssider er de sider, du ønsker, at dine online markedsføringskampagner skal føre hen til – for eksempel fra Google, Facebook eller LinkedIn. Det er sider, der er altafgørende for din virksomheds vækst, da de, hvis dit content udformes korrekt, kan føre til salg og leads. 

Dine whitepapers indeholder dybdegående guides til specifikke emner, som kan være relevante for dine kunder. Det kan udgøre en del af din branding, at du deler gratis ud af din viden, hvor du til gengæld får et tillidsbånd til kunden og en erkendelse af de evner, din virksomhed besidder. 

Hvis du nu har fået mere mod på at give dig i kast med at forbedre og udvikle dit content, kan du følgende signe up til at modtage vores gratis whitepaper Content til blogindlæg, landingpages og whitepapers i din indbakke. Det er guiden, hvor du step for step kan sikre dig, at dit content får den effekt, du ønsker.

Udfyld felterne og modtag guiden i din inbox

Udfyld felterne og modtag guiden i din inbox.

 

Kontakt Green.Click i dag omkring dine AdWords Nina Teisen Head of Content