Indlæg skrevet af:
Jan Nygaard Hesselby
CDO & Partner
Hvornår har du sidst lavet en søgning på Microsoft Bing? Hvis du er som de fleste, så er det nok ved at være noget tid siden. Alligevel er der et kæmpe potentiale i at være til stede på platformen med dine annoncer. Hvorfor?
Det vil jeg gøre dig klogere på i dette blogindlæg.
Derfor er Microsoft Bing interessant
Google sidder i skrivende stund på 93,12% af markedet for søgemaskiner – i hele verden. Microsoft Bing indtager andenpladsen, men får alligevel kun 2,77% af kagen. Og selvom du måske gang på gang vælger Google over Bing som din faste søgemaskine, så er der nok en ny darling i klassen, som har vundet indpas i dine søgevaner: ChatGPT.
Bag ChatGPT står firmaet OpenAI, som Microsoft er medejer af. Microsoft ejer også Bing. Og det er her, Bing Ads bliver interessante.
Chat-GPT er allerede blevet integreret i Bing-søgninger i nogen grad, men Microsofts plan er at udvide denne integration yderligere.
Brugerne kommer således til at bruge Chat-GPT mere og mere i deres søgninger på Bing, og vi forventer, at annoncer vil blive en større integreret del af denne oplevelse. Derfor bliver det afgørende for virksomheder at være til stede på Bing Ads.
Forventning versus fortjeneste
Men kan det betale sig at være på Bing Ads nu? Eller er det hele bare spekulation og forventning?
Det kedelige svar er, at det vil være en individuel vurdering, men for store spillere på markedet, er det absolut favorabelt at melde sin ankomst før end siden.
Bing Ads giver dig trods den mindre markedsandel adgang til millioner af unikke søgere, som du ikke kan nå med andre platforme.
Og da Bing har færre annoncører end eksempelvis Google, er der således også mindre konkurrence om nøgleord og annonceplaceringer. Dette kan betyde lavere omkostninger pr. klik og bedre ROI for dine annoncer.
Bing-brugere har desuden en tendens til at være mere engagerede og tilbringe mere tid på siderne, de besøger. Dette kan resultere i højere konverteringsrater og mere værdifulde kunder for din virksomhed.
Et kapløb blandt giganter
Men der er aldrig kun én soleklar vej at gå, når det kommer til online marketing. For ChatGPT er langtfra den eneste AI-tjeneste på markedet. De vælter frem – flere hundrede hver dag. Google Bard er en af dem.
Og når AI er fremtiden, så er det nærmere et spørgsmål, om ChatGPT eller Bard eller noget tredje vinder brugerne. Lige nu er svaret entydigt ChatGPT. Men ingen kender fremtiden. Derfor vil vi heller ikke anbefale vores kunder at satse på Bing Ads over Google Ads.
Det vi advokerer for, er at give Bing Ads en bid af kagen. Spil på to heste – modsat dating er det sjældent en dårlig ide, når det kommer til online marketing.
Hvis du har brug for hjælp til at komme i gang med Bing Ads eller mangler sparring og vejledning herom, så skriv dig op her og blik kontraktet
Bliv kontaktet
Vi har allerede samlet og delt en masse viden: