Instagram – Planlægning af opslag via desktop

Af Anders Storm Schmidt Social Media Specialist

Instagram har åbnet muligheden for at du kan offentliggøre og planlægge indhold fra dekstop (computer) direkte igennem Facebooks egne kanaler, hvor det også førhen har været muligt at gøre via 3. part.

Muligheden er nu åbnet i Facebooks Kreatørstudie og funktionen kan være til stor hjælp for rigtig mange. Selvom der måske går en smule af charmen ved at benytte dekstop frem for selve appen, så kan være en god mulighed for at spare tid og ressourcer ved netop at kunne planlægge sine opslag.

Jeg har valgt at lave en guide, så du også kan komme i gang med at bruge Instagram noget oftere.

For at komme til Facebooks Kreatørstudie, kan du følge dette link: https://business.facebook.com/creatorstudio

Øverst vælger du Instagram ved klikke på logoet.

Hvis du ikke allerede har tilknyttet din(e) Instagram konti, så kan du nemt gøre det her også. 

Dernæst får du muligheden for at vælge “Opret opslag” i toppen i venstre side, hvor muligheden for at vælge enten “Nyheder på Instagram” eller “IGTV” byder sig.

Start med at vælge “Nyheder på Instagram”. Herefter følger muligheden for at oprette et opslag – Præcis som du kender det fra Instagram appen.

Har du flere konti tilkoblet, skal du først lige vælge konti, inden du kan fortsætte til oprettelsen af opslaget.

Når du har valgt den konto du vil bruge, følger muligheden for at vælge billeder, skrive tekst (og #hashtags) ind samt tilføjet en lokation.

Når du har udfyldt alt din tekst og valgt billede(r), så får du nogle valgmuligheder.

Som du kan se, er det nu blevet muligt at trykke på den blå knap nede i højre hjørne.

Her kan du trykke på “Offentliggør”, så du laver opslaget på Instagram med det samme.

Er du ikke helt oppe at køre over det?

Så kan det være at det næste for dig til at trække på smilebåndet. Du kan nemlig også vælge at trykke på den lille pil ved siden af “Offentliggør”, og så åbner der sig 2 muligheder.

Hvis du har tænkt dig at planlægge et opslag ud i fremtiden, så skal du vælge “Tidsplan”.

Når du har valgt det tidspunkt du ønsker opslaget skal udgives på, så trykker du igen på “tidsplan”.

Opslaget er nu til tilgængeligt i oversigten, og du kan nu se hvornår dit opslag vil blive offentliggjort på Instagram.

Og netop det her med at være mere aktiv, det betyder altså noget!

Fik du læst vores indlæg om at slukke for branding? Ellers kan du læse om det her