Optimer din datadrevne marketing på Facebook efter iOS14

Indlæg skrevet af:

Green.Click

Med Apples opdatering, iOS14 følger behovet for server-side tracking, da vi fremadrettet vil opleve, at mulighederne for indsigt i data på Facebook interface mindskes. Ønsker du at minimere effekten af iOS14, skal du implementere Facebook Conversions API.

Conversion API’en bygger bro mellem din hjemmesides backend og Facebook, så du får mere nøjagtighed i de oplysninger, der sendes til Facebook med henblik på at forbedre målretning, måling og optimering af dine betalte kampagner.

Optimer din datadrevne marketing på Facebook efter iOS 14

CMS og implementering

Større CMS systemer som fx Shopify, Magento og WordPress har forberedt deres platform, og API’et kan sættes direkte ind i deres CMS. Bruger du ikke et af det større CMS systemer, skal du have fat i din webudvikler eller dit webbureau, som skal implementere API’et direkte på dit site.

Din udvikler finder info her:

Lykkedes det ikke med implementering?

Kontakt din strateg hos Green.Click for yderligere information – eller supporten på 70 230 540. Du kan også skrive dig op her.

Såfremt du ikke lykkes med denne implementering, og er kunde hos os, kan vi hjælpe dig med en skalérbar løsning.

Martin Ledet

Strategic Media Advisor

Flere blogindlæg

Vi har allerede samlet og delt en masse viden: