Facebook iOS14

Optimer din datadrevne marketing på Facebook efter iOS14

Indlæg er skrevet af:

Mette Jensen
Head of Social Media

Facebook og iOS14

Med Apples opdatering, iOS14 følger behovet for server-side tracking, da vi fremadrettet vil opleve, at mulighederne for indsigt i data på Facebook interface mindskes. Ønsker du at minimere effekten af iOS14, skal du implementere Facebook Conversions API. Conversion API’en bygger bro mellem din hjemmesides backend og Facebook, så du får mere nøjagtighed i de oplysninger, der sendes til Facebook med henblik på at forbedre målretning, måling og optimering af dine betalte kampagner.

Større CMS systemer som fx Shopify, Magento og WordPress har forberedt deres platform, og API’et kan sættes direkte ind i deres CMS. Bruger du ikke et af det større CMS systemer, skal du have fat i din webudvikler eller dit webbureau, som skal implementere API’et direkte på dit site.

Din udvikler finder info her:

Såfremt du ikke lykkes med denne implementering, og er kunde hos os, kan vi hjælpe dig med en skalérbar løsning. Kontakt din strateg hos Green.Click for yderligere information – eller supporten på 70 230 540.