Konverteringer efter konverterings-tidspunkt i Google Ads

Indlæg er skrevet af:

Nicholai Windfeldt
SEM Specialist

Google har d. 17 oktober, 2019 tilføjet 6 nye kolonner for Google Ads annoncører. De nye kolonner rapporterer konverteringer på de dage, de forekommer i stedet for efter annonceklikdato. 

Det betyder altså, at hvis din annonce blev klikket på i sidste uge og trafikken konverterede i denne uge, så kan du via den nye kolonne “Konverteringer (efter konverteringstidspunkt)” se en konvertering i denne uge, hvor standard rapporten stadig vil vise at både klik og konvertering skete i sidste uge.

De 6 kolonner finder du under kolonnen ”Konverteringer” i din Google Ads konto:

  • ”Konverteringer (efter konverteringstidspunkt)”
  • ”Konv.værdi (efter konverteringstidspunkt)”
  • ”Værdi / konv. (efter konverteringstidspunkt)”
  • ”Alle konv. (efter konverteringstidspunkt)”
  • ”Værdi af alle konv. (efter konverteringstidspunkt)”
  • ”Værdi / alle konv. (efter konverteringstidspunkt)”

De nye kolonner skaber bl.a plads til nogle nye rapporteringsmuligheder for annoncører der udelukkende fokuserer på deres Google Ads data og som ønsker at sammenligne med deres egne salgsrapporter dag-for-dag.

Hidtil har man som annoncør været vant til  et miss-match i konverteringsdataen, fordi Google Ads rapporterede en konvertering på annonceklikdatoen og Google Analytics på dagen hvor konverteringen skete. De nye kolonner betyder dermed, at vi fremadrettet får et mere transparent overblik, når Google Ads- og Google Analytics konverteringsdata sammenlignes.