LeadDoubler: Den ultimative konverteringsraket

Indlæg skrevet af:

Charlotte Lybech Mendes

Head of Marketing & Creatives

Sådan booster du din leadgenerering med smart beregner:

I en tid præget af digital udvikling, hvor forbrugerne er mere oplyste end nogensinde før, er det afgørende for virksomheder at levere værdifuld information til deres kunder. En effektiv måde at gøre dette på er gennem en skræddersyet beregner, der hjælper dine kunder med at træffe informerede beslutninger før et køb.

Vi ved, at B2B-kunder i gennemsnit er 57 procent igennem købsprocessen, før de overhovedet tager fat i salgsteamet. Det er derfor en god idé at være synlig i denne fase og hjælpe dem til at gøre beslutningen nemmere. Så uanset om det drejer sig om at estimere priser, beregne besparelser eller noget tredje, kan en beregner give betydelige fordele for din virksomhed.

Genvej til at starte din digitale transformation

Traditionelt set har B2B-virksomheder tøvet med at inkorporere nye digitale løsninger i deres forretningsmodel. Grunden hertil har ofte været bundet i frygt. Frygt for at opgaven var for kompleks, og ressourcerne for få.

Men her kommer den brugerdefinerede beregner ind som en effektiv løsning. For at kunne udvikle en brugbar beregner kræves blot relevant data fra virksomheden, hvilket organiseres i et enkelt Excel-regneark.

Et simpelt eksempel kunne være følgende:

En bank ønsker at lade sine kunder beregne prisen på et lån. Her skal følgende indtastes i regnearket, hvorefter selve beregneren udvikles og kan indsættes direkte på websitet:

LeadDoubler-eksempel

En alternativ beregner kan udvikles ved at fodre et nyt regneark med andre data. Det er dermed en tilgængelig og overskuelig måde enten at fortsætte eller starte den digitale transformation uden besværlige, dyre og langvarige projekter.

Klik ind på Leaddoubler, og se, hvordan du kan bruge ChatGPT til at få idéer til, hvilke beregnere der vil være relevante for din virksomhed. Og få også hjælp til at udvikle dit regneark.

Tracking og analyse: Analytics

Beregneren er værdifuld, fordi den skaber værdi for dine kunder. Men for at få det maksimale ud af den, er det vigtigt, at du kan spore og analysere brugen af den. Her kommer Analytics ind i billedet. Trackingen giver dig indblik i, hvor mange kundeemner du får ind, og via det tilhørende CRM får du  desuden nemt overblik over dine resultater og udvikling. 

Ved at implementere sporing og dataindsamling i beregneren kan man desuden indsamle værdifulde indsigter om kundernes adfærd og præferencer. Dette kan i sidste ende hjælpe med at forfine dine produkt- eller serviceudbud og forbedre kundeoplevelsen.

Leads-Konverteringsrate

Tidsbesparelse og
generering af leads

En af de mest værdifulde fordele ved brugerdefinerede beregnere er den tidsbesparelse, de kan medføre. Ved at give dine kunder mulighed for øjeblikkelige beregninger undgår du at bruge din tid på at svare på individuelle forespørgsler. Du kan således øge effektiviteten og samtidig give dine kunder en bedre brugeroplevelse. Resultatet? Flere leads. 

Faktisk viser data, at konverteringsraten på et site kan stige fra 0,1% til 8% i gennemsnit, hvilket er betydeligt højere end konverteringsraten på mange andre sites uden interaktive værktøjer. Værdien af de besøg, du har på websitet stiger dermed, og du får endnu større udbytte af den eksisterende markedsføring.

Digital markedsføring og beregnere

Når din virksomhed får en beregner installeret på websitet, kan der være stor fordel i at inkludere info om beregneren i dine annoncer på fx Facebook og Google. Fremhæv fordelene ved beregneren, som gør det nemt for kunden. Det giver dig samtidig et vigtigt konkurrenceparameter, der kan føre til, at kunden vælger dig frem for din konkurrent. Benyt beregneren gennem hele kunderejsen – helt fra annonceringen, til website og landingsside og endda til tilbudsgivningen. 

Det sparer virksomhedens ressourcer og gør det nemt for kunden at betjene sig selv.

SMV digital

Simpel løsning på øget kundeengagement

At udvikle en brugerdefineret beregner kan være nøglen til at styrke en virksomheds digitale tilstedeværelse, skabe værdi for dine kunder og generere en øget strøm af leads. Med den rette tilgang og den rigtige teknologi kan virksomheder træde ind i en ny æra af kundeengagement og vækst, uden at det behøver at være en overvældende opgave.

*Bonus Tip: Brug SMV-digital Puljen – Støtte til Udvikling og Konsulentbistand

Finansiering kan ofte være en udfordring, når det kommer til implementering af nye digitale værktøjer. Her kan SMV-digital puljen komme til undsætning. Virksomheder kan drage fordel af denne finansieringsmulighed til udvikling af brugerdefinerede beregnere samt til at skaffe konsulentbistand. Dette åbner op for en verden af muligheder, selv for mindre virksomheder med begrænsede ressourcer.

Vil du gerne booste din leadgenerering?

Kontakt os for en dialog om, hvordan vi kan hjælpe med at digitalisere din forretning og styrke din leadgenerering.

Bliv kontaktet

Flere blogindlæg

Vi har allerede samlet og delt en masse viden: