Styrk din markedsføring med LinkedIns nye tiltag

Af Mads Sønderberg Larsen

Kom stærkere ud på den anden side af COVID-19 med LinkedIns nye tiltag

For tiden er alt ikke, som det plejer at være, og det har en konsekvens for alle virksomheder. Derfor er det utrolig vigtigt at have fokus på at optimere din markedsføring, så hjulene bliver holdt i gang under COVID-19.

Stig i vækst og spar ressourcer

LinkedIn startede år 2020 stærkt ud med at præsentere en lang række nye tiltag, som enten lige er udkommet eller som bliver introduceret senere i år 2020. De lover forbedringer og spritnye tiltag, der hjælper dig og din virksomhed med at spare både tid og ressourcer i din LinkedIn-investering. Dét er altid at foretrække, men særligt i denne tid er det vigtigt at være opmærksom på, hvor dine investeringer kan optimeres og dine ressourcer spares.

I tiltagene er der i særdeleshed øget fokus på forståelsen og indsigten i målgrupper, hvilket som bekendt er en af de vigtigste byggesten at rette fokus mod, når det kommer til markedsføring på LinkedIn.

And/or targeting

Til blandt andet at understøtte de to beskrevne tiltag er der nu udviklet and/or targeting. Det er et værktøj, som gør dine LinkedIn-kampagner endnu mere effektive, fordi du nu kan tilføje flere målgruppeegenskaber til én kampagne i stedet for at være nødsaget til at dele dem ud på flere forskellige. Hermed kan du hurtigere nå din målgruppe med blot én kampagne.

Custom Video Thumbnail

En af de største lanceringer i forbindelse med LinkedIns 2020-plan er Custom Video Thumbnail. Du har nu langt større selvbestemmelse over, hvad der skal være blikfang i dine videoannoncer, og i samme ombæring er det introduceret, at du nu kan lave lodrette videoannoncer, som fanger mere af skærmen og har vist sig at have langt større visuel indflydelse i kampagner.

Kommende tiltag fra LinkedIn

Som allerede nævnt er alle LinkedIns planlagte tiltag endnu ikke udgivet. Dog kan du på forhånd glæde dig til følgende tiltag:

  • Annoncekampagner i multiformat (brug forskellige former for annonceformater i din kampagne)
  • Split Testing (A/B-testkampagner)
  • Match via Firmanavn (Få indsigt i, hvilke kunder som søger på et firma, hvis navn matcher dit)
  • Drop-off Retargeting (få fat i de potentielle kunder, der åbner en Lead Gen-formular men uden at udfylde den)
  • Engagement Retargeting (udform dine annoncer på baggrund af din målgruppes handlinger på LinkedIn)
  • Audience Insights Dashboard (giver en detaljeret oversigt over hvilket indhold og emner, der falder i god jord hos dit publikum)
  • Campaign Manager Experience (Redigér et stort antal kampagner med kun én CSV-fil)

Der er altså nok at gå i gang med i det resterende år, og hvis du formår at spare på ressourcerne samt optimere resultaterne af din markedsføring, kan din virksomhed komme stærkere ud på den anden side af COVID-19. 

Du kan altid kontakte Green.Click, hvis du er interesseret i en snak om, hvad vi kan gøre for dig og din virksomheds vækst – blandt andet gennem LinkedIn.

Kontakt os her


Kontakt Green.Click i dag omkring dine AdWords Mads Sønderberg Larsen Head of Social Media