Guide til effektivt, nyt website

Indlæg er skrevet af:

Thomas Olsen
CCO

En flot hjemmeside betyder ikke (nødvendigvis) flotte resultater

Lige nu oplever vi et stigende ønske om effektive og konverterende websites. I hælene på COVID-19 fulgte pludseligt et akut behov for at tænke i nye digitale baner hos mange virksomheder. De, som ikke allerede havde en webshop eller et website, som skabte resultater, fik pludselig travlt med at optimere på dén front, da den fysiske handel og kontakt jo var begrænset. 

I den forbindelse er det altafgørende, at du som virksomhed tager dine forholdsregler og bruger dine ressourcer rigtigt, når du skal have nyt website. Det er altså ikke nok blot at købe et æstetisk velfungerende website. Der skal tænkes resultatorienteret. Du skal altså sikre dig, at dit bureau har kompetencerne til at kreere en hjemmeside, der også skaber resultater med en kombination af skarp kommunikation, effektive call to actions og samtidigt et gennemarbejdet design. 

Hav et mål med dit website

Inden du sætter processen med at skabe et nyt website i gang, er det vigtigt, at du klarlægger for dig selv og dit bureau, hvilke målsætninger du har for dit nye website. Vil du sælge? Vil du konvertere? Vil du skabe kontakt?

Migreringsplan

Dernæst skal du sikre dig, at migreringsprocessen lykkes, så du ikke mister din organiske tilstedeværelse. Her er det vigtigt at rådføre sig med et bureau, der har kompetencer inden for disse områder. Det gælder blandt andet at starte med en liste af relevante SEO-steps, som skal følges i forbindelse med processen. Du skal ligeledes sikre, at værdien fra det gamle site overføres til det nye, sikre at de nye url’er hurtigst muligt indexeres på Google samt sikre at alle tekniske samt content relaterede opgaver udføres for en succesfuld migrering.

Herunder er nogle af de væsentlige punkter følgende:

  • Redirect alle url’er korrekt (1:1)
  • Valider SSL certifikater
  • Sørg for back up af databasen
  • Monitorér eventuelle fejl i server logs
  • Implementer din Analytics kode, Facebook Pixel samt LinkedIn Insight tag
  • Gennemfør migreringen på et tidspunkt med mindst mulig trafik
  • Sørg for at alle online kampagner er opdateret med de nye url’er
  • Opdater dit sitemap og tilføj det til Search Console
  • Tjek din robots.txt fil
  • Test sitet efterfølgende, tjek for fejl i Search Console og hold øje med indexering af sitet

Udover disse punkter er der en lang liste af tekniske tiltag, som skal sikre en succesfuld migrering. Det er derfor ekstremt vigtigt, at du samarbejder med et bureau, som har fuldstændig styr på processen. Da vi hos Green.Click er afhængige af at vores kunders websites fungerer og performer optimalt, involverer vi os også gerne i dén del. Vi har fuldstændig styr på alle elementer i en migreringsproces, og kan hjælpe, når du står overfor at skifte website.

Husk budskaber, SEO og Call To Actions

I samme forbindelse er det vigtigt, hvis din hjemmeside hidtil ikke har fungeret, at det ikke blot er designet, der ændres, men at det også er dit content på siden. Her skal blandt andet tænkes SEO, call to actions, branding og budskaber.

SEO også kendt som søgemaskineoptimering er et altafgørende fokus på dit website. SEO vedrører alt på din hjemmeside; søgeord, tekst, billeder osv., og handler i bund og grund om at bliver vist på søgemaskiner herunder i højeste grad Google. Du skal altså være søgemaskine-funderet i de ord og billeder, du bruger på hjemmesiden, for at din kommende kunde lander på din side. 

Når kunden er landet på din side, er det blandt andet vigtigt, at din kommunikation er knivskarp. I dine formuleringer skal både dit brand og budskab fremstå meget tydelige, og dit kommunikative DNA skal skinne igennem i dit content, så kunden ved, hvem du er, og I derved kan skabe et stærkt og tillidsfuldt bånd

Ligeledes er det vigtigt for dine resultater at have gode call to action-muligheder. Her skal dit website formulere en god grund til at kunden skal foretage sig handlingen. Det handler om at være målrettet og konkret i formuleringerne. 

Vedligehold dit website

For at sikre dig, at dine penge ikke er spildte, er det vigtigt, at du hele tiden opdaterer og vedligeholder din hjemmeside. Du kan eventuelt også bruge dine kunder til at indsamle feedback på hjemmesiden, som du kan tage med dig i dine senere overvejelser. 

Hvis du har brug for en ny hjemmeside, der ikke blot er dit gamle indhold og gamle resultater i nye klæder, kan du med fordel rådføre dig hos Green.Click. Vi er eksperter i kommunikation, migreringsplaner, Google, SEO, CTA, branding og alt hvad du ellers har brug for at vide i din website-proces. Vi sørger for, at dine hårdt optjente penge ikke går til spilde på resultatløst design!

Kontakt os herunder, hvis du har brug for rådgivning omkring din nye hjemmeside. 

Kontakt os her

Kontakt Green.Click i dag omkring dine AdWords Thomas Olsen CCO