Officiel Dansk Facebook Success Case – Blueandberry.dk

Indlæg er skrevet af:

Mads Søndberg
Social Media Specialist

Simon Rytter
Strategic Media Advisor

Facebook succescase

Facebook vælger at bruge en af Green.Click’s kunder som case. Det gør de på baggrund af vores arbejde med kunden, Blueandberry.dk. Casen er en af de få danske Facebook cases. Det er vi selvfølgelig meget stolte af! Du kan læse succeshistorien lige her

Da vi startede samarbejdet med Blueanberry omkring deres aktiviteter på Facebook og Instagram, var den primære strategi at fremhæve deres produkter, og få samlet godt op på de potentielle kunder, som allerede besøgte deres webshop, men som ikke konverterede.

På baggrund af dette fik vi allerede skabt nogle rigtig gode resultater, hvor vi havde en rigtig fornuftig omsætning og afkast. Dog ville vi gerne tage det til næste niveau!

Blueandberry og Green.Click går i tænkeboks

Så sammen med Maria og Merete, fra Blueandberry.dk, gik vi i tænkeboks for at finde ud af, hvordan vi kunne øge salget endnu mere, samtidig med at vi kunne fastholde deres idé, DNA og det univers, de har bygget op igennem flere år.

På baggrund af disse tanker blev vi enige om, at skifte fokus i
Blueandberry.dk’s Social Media Strategi.

Så vi gik fra at fremhæve produkterne til at fremhæve personerne bag. Det gjorde vi ved at teste små og korte 6-15 sekunders videoer af, hvor fokus var på det personlige. Alle videoer, som blev sendt ud i denne periode, var med Maria og Merete i fokus. Og vigtigst af alt: videoerne blev holdt autentiske i deres fysiske forretning. Det var altså hverken for opstillet eller redigeret til uigenkendelighed og 95% af alle videoerne er faktisk taget i first take.

Det nye fokus ville vi teste af i en periode over to måneder for at finde ud af, om det ændrede fokus og den øgede indsats med video ville skabe det ønskede resultat. For ændringen krævede ikke blot en indsats fra vores side, men også fra Maria og Merete, da det var dem, der skulle levere selve videomaterialet til kampagnen.

Resultaterne er grundlag for Facebook Casen

Den fælles indsats har resulteret i imponerende resultater, som har gjort, at Facebook ønskede at lave en case på deres officielle side.

Selve processen for lanceringen af en officiel Facebook Case tager mange måneder, da Facebook vil være fuldstændig sikre på at alle forhold, informationer og tal er korrekte. I vores tilfælde har det taget lidt over fem måneder. Derfor er vi nu rigtig stolte af at kunne fremvise en af de få danske Facebook Succes Cases lige her.

Du kan læse og se den officielle Facebook Success Case lige her