blueandberry.dk får 22% flere ordrer
blueandberry.dk er en dansk webshop, som sælger kvindetøj og andre accessories til kvinder. Derudover har virksomheden et showroom i Aalborg.
Blueandberry.dk ønskede at samle op på potentielle kunder, som havde besøgt webshoppen uden at konvertere til salg
Vi besluttede i samarbejde med blueandberry.dk at skifte strategi på de sociale medier i et to måneders testforløb
Stigning i omsætningen på 90%
blueandberry.dk’s udfordring
blueandberry.dk gjorde brug af Facebook og Instagram som kommunikationskanaler, hvor deres fokus til at starte med var at fremhæve deres produkter. De ønskede desuden at samle op på potentielle kunder, som havde besøgt webshoppen uden at konvertere til salg. Markedsføringen med denne strategi fungerede, men vi var interesserede i at se, hvad vi kunne gøre for at booste salget.
Green.Clicks løsning
Overvejelserne gik således på, hvordan vi kunne øge salget, men fastholde deres DNA, som er bygget op over en årrække. Vi besluttede i samarbejde med blueandberry.dk at skifte strategi på de sociale medier i et to måneders testforløb. Strategien lød på at fremhæve personerne bag, Maria og Merete, istedet for produkterne, hvilket skulle gøres gennem små korte videoer på 6-15 sekunder.
Vores fælles fokus blev således at holde det personligt og holde videoerne autentiske i deres fysiske showroom i Aalborg.
Den nye strategi var en fælles indsats, da det ikke kun krævede vores arbejde – men også fra Maria og Merete, da de selv skulle levere videomaterialet til kampagnen.
Vores fælles resultater
Efter de to måneder hvor den nye strategi blev afprøvet, viste der sig tydelige resultater. Nogle af disse var blandt andet:
- Webshoppen oplevede en stigning på 22% flere ordre.
- Dette medførte på samme tid en stigning i omsætningen på 90%.
- Markedsføringen medførte en 50% højere ROAS, hvilket betyder, at virksomheden nu får mere ud af sit marketingbudget.
Vil du høre, hvad vi kan gøre for dig?
Thomas Olsen
CEO & Partner
![]()