Bluestar har, i samarbejde med Green.Click, opnået exceptionelle resultater online!

Bluestar Case

Resultater 

I samarbejdet med Bluestar har vi, hos Green.Click, bidraget til vækst samt øget online synlighed gennem LinkedIn. Vi har formået at skabe brand awareness omkring et yderst komplekst produkt og ser gode resultater i form af leads. Der har været en mærkbar stigning i eksponeringer, engagement samt antal klik. Endvidere ses der også en markant stigning i konverteringer.

Resultater

Pris pr. klik -50,4%

Engagement +58,4%

Antal konverteringer +19,3%

Antal klik +67,71%

Gennemsnitlig CTR 0,30

Eksponeringer +69%

Bluestar bekræfter, at de leads de har fået gennem LinkedIn har været kvalitetsleads eller såkaldte varme leads, som de har formået at kunne handle effektivt på. 

Det er en kontinuerlig rejse, som er i rivende udvikling og salgsmæssigt er de hos Bluestar PLM rigtig godt tilfredse. Vi, hos Green.Click, sætter en stor ære i at følge udviklingen og er ligeledes glade for de resultater, vi sammen har opnået indtil videre. 

Om Bluestar PLM

Bluestar PLM er en del af den anerkendte virksomhed PDM technology, der med sine softwareløsninger bidrager til at øge kundernes driftseffektivitet og rentabilitet. Som et resultat er de unikt positioneret som den førende udbyder af PLM-løsninger til producenter, der driver deres forretning på Microsoft Dynamics 365/AX-platformen.

Hvilke udfordringer er virksomheden stødt på?

Da vi påbegyndte samarbejdet med Bluestar PLM havde de et ønske om, at opnå flere visninger samt skaffe mere trafik via den sociale platform LinkedIn. Som følge af den verdensomspændende pandemi, såvel som andre faktorer, blev dette primære fokus flyttet i sommeren 2020, da det for Bluestar PLM blev vigtigere at skaffe flere leads online. 

Lige fra den spæde begyndelse af vores samarbejde med Bluestar PLM, har der været særlig interesse for, at få mere indsigt i målgruppen, hvorfor der er blevet lagt meget vægt på at præcisere netop dette gennem LinkedIn Matched Audience, for at få en konkret indsigt i hvem det er, der konverterer via LinkedIn Leadgenerering.

Der hersker ingen tvivl om, at Bluestar PLM er særligt teknisk dygtig indenfor deres fag, hvorfor de ligeledes gjorde klart for os, at én af deres udfordringer, samt ønske, derfor var at fokusere og dygtiggøre sig mere på den digitale markedsføring.

“Vi har brug for hjælp til at vide hvordan vi bedst muligt kan styrke os på de sociale medier. Budskabsmæssigt ved vi hvad vi står for, men ikke hvordan vi bruger det korrekt i den digitale sammenhæng.”

 – Nikolaj Mark Andersen

Green.Clicks løsning

Hos Green.Click bestræber vi os på at indgå i et velfungerende samarbejde med vores kunder. Vi lægger stor vægt på at føre en løbende dialog og agere strategisk sparringspartner, for at sikre det bedst mulige resultat, såvel som samarbejde. Dette har, endvidere, også været essentielt i vores samarbejde med Bluestar PLM, da det har været med til at opnå vores fælles ønske om udvikling af virksomheden. 

For at opnå førnævnte resultater har det været nødvendigt, at målgruppen er blevet ledt gennem en marketing funnel. Dette har bidraget til at skabe en overordnet struktur for hele setuppet, så vi rammer målgruppen med den korrekte kommunikation, alt efter hvor høj en kendskabsgrad, de har til Bluestar PLM. 

LinkedIn har, uden tvivl, været væsentlig for hele udviklingsprocessen, hvor særligt online guides og webinarer har været vigtige salgsredskaber, da det har været afgørende faktorer, for de leads virksomheden har modtaget sidenhen. 

For bedst at løse opgaverne fra Bluestar PLM, har der fra starten af samarbejdet, været fokus på at overvåge den primære målgruppe, som sidenhen er blevet indsnævret, så vi i dag rammer det helt rigtige segment. Dette har, uden tvivl, bidraget til det store kendskab og forståelse vi hos Green.Click og Bluestar PLM har opnået til kunderne.

Da vi i starten beskæftigede os med at skabe mere trafik, havde vi fokus på Brand Awareness samt Website Visits, for at øge kendskabsgraden og engagement på LinkedIn. Men da Bluestar PLM i stedet ønskede at skaffe flere Leads online formåede vi, ved at gøre større brug af leadgenerering gennem LinkedIns platform, at fjerne klik (/steps), som de besøgende førhen skulle igennem. På den måde er det blevet gjort nemmere for potentielle kunder at konvertere og blive til et lead. Bluestar PLM har, i højere grad, arbejdet med udviklingen af content og på den måde udviklet et godt entry-level-produkt, der både kan bruges til målsætningerne: Leadgenerering samt hjemmesidekonverteringer.

Læs mere om Bluestar PLM til Microsoft Dynamics 365/AX