160% stigning i direkte søgninger på Google
Hvem er LOXAM?
LOXAM er Europas største udlejer af maskiner, udstyr og skurvogne. De leverer materiel til bygge- og anlægssektoren, industrien, den offentlige sektor og private. LOXAM har 37 afdelinger i Danmark og opererer i 30 lande verden over.
LOXAM oplevede, at de mistede en del forretning til deres konkurrenter, da de ikke var synlige online.
Green.Click sørgede for at øge LOXAM’s online-tilstedeværelse ved hjælp af SEO, Google Ads og Facebook-annoncering.
Stigning i direkte søgninger på 160 procent samt en stigning på 120 procent på relevante placeringer på Google. Et generelt bedre kendskab til LOXAM lokalt.
Hvorfor samarbejder LOXAM med Green.Click?
Samarbejdet frigiver en masse tid hos LOXAM. Imens Green.Click tager sig af performance marketing, kan de hos LOXAM nu bruge tiden på det, de er bedst til, fortæller Tobias Rye Jensen, der sidder i LOXAM’s egen marketingafdeling:
“I har specialisterne inden for de specifikke områder, så vi får bedre resultater ved at lade jer gøre det.”
Hvordan er samarbejdet?
Når det kommer til samarbejdet mellem Green.Click og LOXAM, er der ifølge Tobias et ord, der overskygger: Behageligt.
“Vi samarbejder med nogle meget behagelige mennesker hos Green.Click. Der skal jo som bekendt to til tango, så det er bare så vigtigt, at det er personer, man kan spare med, og som man faktisk har lyst til at ringe til, når der er noget.”
Derudover lægger Tobias vægt på, at der altid bliver fulgt op på møder, at der er struktur og et godt overblik over fælles resultater.
“Kian kunne ligeså godt være min kollega, der sad her ved siden af mig. Når jeg får en ide, er han tilgængelig for sparring, og der er altid ekspertise og specialisthjælp inden for rækkevidde.”
Digital Marketing Specialist, LOXAM
2 kreative kampagner
Udover de konkrete resultater online, der har rykket LOXAM højere op i Google-hierarkiet, så har samarbejdet også udmøntet sig i kreative kampagner, der har gjort LOXAM-brandet udbredt lokalt. Her er et udpluk af de projekter, LOXAM har samarbejdet med Green.Click om at få realiseret.
LOXAM Kundeklub
LOXAM havde et ønske om at få flere loyale kunder, og derfor ville de gerne lave en kundeklub.
En kreativ proces gik i gang med idegenerering og konceptudvikling, og i samarbejde med Green.Click fandt de frem til et holdbart koncept.
Med målrettede Facebook-annoncer, der tydeliggjorde fordelen ved at være medlem, fandt vi en succesfuld metode til ikke alene at få tilmeldinger, men også varige, aktive medlemmer.
Ny afdeling i Rødby
Til åbningen af LOXAM’s nye afdeling i Rødby, søgte LOXAM sparring til, hvordan de kunne sikre, at folk faktisk kom til åbningen, så folk blev bekendt med, at de var kommet til byen.
Med en massiv indsats på Facebook, Google og via e-mail, blev budskabet spredt så vidt og bredt, at LOXAM løb tør for pølser på to timer til åbningsfesten. Og som Tobias siger:
“Så vidt jeg ved, er der ikke længere nogen i Rødby, der ikke ved, at vi eksisterer.”
Vil du høre, hvad vi kan gøre for dig?
Thomas Olsen
CEO & Partner
![]()