Pro-Dress opnår stigning på 53% i omsætning

Pro-Dress er en veletableret webshop med stor passion for at sælge arbejdstøj, profilbeklædning og fritidstøj af højeste kvalitet til virksomheder såvel som til privatpersoner. Ydermere er det en forretning, der sætter stor ære i professionalitet og formidabel kundeservice.
Pro-Dress case

Udfordring

Pro-Dress havde et ønske om løbende sparring, samt et ønske om at få styr på udgifter på online kanaler og at holde sig til en fast ROAS-målsætning.

Løsning

Effektivisering af SEO indsats, Google Ads og Facebook kampagner. Veludført omnichannelstrategi, tæt dialog, forretningsindsigt og konstant overvågning.

Resultat

53% stigning i omsætning.

Resultater

Gennem et års samarbejde med Pro-Dress har Green.Click opbygget en solid Omnichannelstrategi, der løbende bliver opdateret, forbedret og tilpasset så den konstant tilgodeser nye behov, såvel som relevante fokuspunkter. Målet er evindeligt at overgå egne rekorder online, med solide resultater på tværs af kanaler.

Pro-Dress udtaler, at de i samarbejdet med Green.Click er blevet klogere på forretningens indtjeningsmuligheder og at de, på baggrund af den kyndige rådgivning, ser en tydelig fremgang.

Vi har nu haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Green.Click i snart et år og vi kan kun melde tydelig fremgang på alle månederne vi har samarbejdet. (…) Dette gælder før COVID-19, under og frem til nu.

Pro-Dress

Green.Clicks løsning

Nedenfor har Green.Clicks specialister, hver især, sat deres personlige ord på samarbejdet:

SEO

Vedrørende samarbejdet om SEO, udtaler Green.Clicks Head of SEO, Dan Vester, følgende: Helt kort kan det siges, at hele det tekniske setup har været det grundlæggende fokus, idet dette skal danne grundlag for alle andre optimeringspunkter på sitet, herunder ekstern linking. (…) Den igangværende process er at holde styr på den interne struktur, som på nogle områder er ved at være helt på plads.

Resultater

+ 33% flere besøgende
+ 26% mere omsætning
+ 27% i antal køb

Facebook

Vedrørende samarbejdet om Facebook annoncering, udtaler Green.Clicks Head of SoMe Mette Jensen følgende: “I dag er setuppet bygget på at skabe behov til nye kunder ved at vise relevante annoncer til den enkelte målgruppe – altså skelner jeg mellem de forskellige budskaber og vurderer, hvilken målgruppe, der vil reagere på de forskellige budskaber. (…) Mikkel og Co. laver godt content og det er vigtigt, når vi skal skabe behov.”

Google Ads

Vedrørende samarbejdet om Google Ads, udtaler Green.Clicks Head of SEM, Nicholai Windfeldt, følgende: Siden start har ét af fokuspunkterne på Google Ads været at arbejde med en større Google Shopping ISO-Strategi, for at dominere markedet på topprodukter og brands. Dette har blandt andet resulteret i, at vi kan holde samme ROAS på en betydeligt højere eksponeringsandel og højere CPC.

Resultater:

+ 104 i omsætning
+ 110% i antal køb
CPC sænket med 10%

Pro-Dress’ udfordring

Da samarbejdet startede, ønskede Pro-Dress at få styr på deres udgifter på deres online kanaler, så deres marketingbudget bliver udnyttet på bedst mulige vis. Endvidere havde man hos Pro-Dress et ønske om at holde sig til en fast ROAS-målsætning på alle online marketingkanaler, samt løbende sparring ift. virksomhedens online tilstedeværelse.

Løsningen

Pro-Dress og Green.Click har formået at opnå mærkbare resultater for Pro-Dress’ forretning, hvor især kundens strateg hos Green.Click har været en vigtig brik i spillet om at positionere sig som den stærkeste spiller på markedet.

Det er en kæmpe fornøjelse at vi hos Green.Click kun har én fast kontaktperson, som alt kommunikation foregår gennem (…) Han rådfører sig med- samt deler opgaverne ud blandt husets specialister og vender tilbage med svar til os, hvilket vi anser som værende et stort plus for vores forretning.

Pro-Dress

Med en veludført Omnichannelstrategi blev løsningen for Pro-Dress’ udfordringer hurtigt løst. Gennem tæt dialog, forretningsindsigt og konstant overvågning af arbejdet, ser vi i dag en forretning i rivende udvikling, som vi, hos Green.Click, glæder os over at være en del af.

Pro-Dress havde brug for en samarbejdspartner til at effektivisere deres SEO indsats, Google Ads og Facebookkampagner, såvel som en samarbejdspartner, der professionelt kunne lægge strategier heraf, hvorfor Green.Clicks specialister var det helt rette match til den respektive opgave.

Hvad er den største forskel Green.Click har bidraget til?

(…) Green.Click styrer alle vores CPC-kanaler og det går fantastisk, men udover dette får vi også rigtig mange tips, tricks og sparring, som også har givet positivt afkast i vores forretning. (…) Så hvor de har gjort den største forskel er svært at svare 100% på (…) Forståelsen for online handel og evnen til at sætte sig ind i vores forretning, samt den synergi det har givet i vores vækst – dét er nok dér, jeg vil mene, Green.Click er stærkest.”

Pro-Dress

Vil du høre, hvad vi kan gøre for dig?

Thomas Olsen

CEO & Partner

Flere cases