Brand & Identitet

Når en virksomhed bygger sin markedsføring op, er det vigtigt at gøre det på et solidt fundament. Virksomhedens brand skal være klart defineret, velovervejet og være gennemgående i kommunikationen samt på websitet.

Med et stærkt udgangspunkt får du også langt større udbytte af annonceringen på diverse kanaler og der er grundlag for at opnå succes online.

Derfor udvikler vi virksomheders brand og identitet – så der kan skabes resultater.
Branding-workshop

Branding Workshop

For at skabe et stærkt afsæt, starter vi ofte et samarbejde med en Branding Workshop.
Her får vi i samarbejde med kunden fundet ind til kernen, det kommunikative DNA og
de vigtige salgsargumenter. Vi oplever altid, at vores kunder har en masse viden, som først
kommer frem, når vi spørger ind til de helt rigtige ting i forhold til branding. Derfor er
workshoppen uundværlig i både dit og vores arbejde med branding af din forretning.

Vores Branding Workshop består af følgende 4 steps:

1. Forberedelse

Vi forbereder workshoppen på baggrund af din virksomhed og ser på muligheder og potentiale.

2. Branding Workshop

Vi gennemfører workshoppen, hvor vi klarlægger brandet sammen med virksomheden.

3. Basiskommunikation

Vi analyserer udbyttet af workshoppen og definerer den fremtidige kommunikative profil samt udarbejder kommunikationshierarki med kommunikativt DNA, elevatortale, visuelt forretningskoncept for virksomheden samt konkret visualisering af, hvordan kommunikationen kan implementeres.

4. Præsentation

Vi præsenterer konklusioner og løsninger samt giver konkrete forslag til implementering i eksisterende eller nyt websitet samt i øvrigt marketingmateriale.

Visuel Identitet

Med udgangspunkt i vores Branding Workshop tilbyder vi desuden at udarbejde en brandguide, hvor vi udfolder den visuelle identitet, så den afspejler brandet og dets styrker.

Her indgår blandt andet definition af farver, fonte, content, billedstil, eksempler på præsentationsmateriale, logoproces samt regler for brug af de forskellige designmæssige virkemidler. Dette styrker det samlede brand og skaber en stærk linje på tværs af kanaler.

Konceptudvikling

Vi indgår ofte i en aktiv rolle som en del af løsningen hos vores kunder. De benytter sig af vores kreative kompetencer, som vi bringer i spil som en del af deres forretningsudvikling. Herunder hjælper vi også med konceptudvikling i forskellige sammenhænge. Det kan være i udviklingen af et koncept for branding af et specifikt produkt, sammensætning af konceptet for en kundeklub, planlægning af præsentation af et nyt produktområde, planlægning af videomateriale eller lignende.  

Så med fokus på at skabe resultater, bidrager vi med inspirerende, udviklende og kreative tiltag.

Få dit kreative input her

Vil du høre mere om, hvad vi kan bidrage med af strategiske, kreative tiltag, så skriv dig op her og vi kontakter dig.

Bliv kontaktet