Kort om Facebook Ads

Du kommer næsten ikke uden om Facebook (og herunder Instagram og Messenger), hvis du er seriøs omkring din virksomheds online tilstedeværelse. Når du bruger Facebook Ads, har du unikke muligheder for at ramme lige præcis din målgruppe og dermed ekskludere irrelevante visninger og klik.

Samtidig er mediet genialt at bruge til remarketing annoncering og derved blive i bevidstheden hos de brugere, der har vist interesse for dit produkt. Facebook annoncering har altså et stort potentiale som markedsføringskanal, og resultaterne bliver endnu bedre, når du vælger at bruge Facebook Ads sammen med blandt andet Google Ads.

Annoncering på Facebook

Det er dér, brugerne er

Facebook Ads er først og fremmest populær blandt virksomheder, fordi det er dér, brugerne befinder sig. Som danskernes foretrukne medie har Facebook over 3,8 millioner af brugere. Der er altså stor chance for, at lige netop dine potentielle kunder også befinder sig på Facebook.

Samtidig skal du ikke bruge længe på at indsamle data om dine potentielle kunder. Facebooks brugere indtaster nemlig selv en masse data på deres profiler. Det kan eksempelvis være deres alder, geografiske placering, civiltilstand og interesser. Alt dette kan du bruge til at målrette dine annoncer og dermed kun eksponere dem til de brugere, som har højest sandsynlighed for at finde dine annoncer relevante.  

De mange brugere og gode målretningsmuligheder gør Facebook Ads til et stærkt redskab, uanset om du ønsker at brande din virksomhed, få nye likes til virksomhedens facebook side, eller om du ønsker konverteringer.

Få mest ud af Facebook annoncering

Der er mange forskellige måder at bruge Facebook Ads på. Vi har spurgt vores Facebook eksperter til råds, og de giver tre tips, til hvordan du får din investering flest gange igen, når du bruger dine markedsføringskroner på Facebook Ads.

1. Skab selv godt indhold

Dette tip gælder især til de virksomheder, der ønsker flere likes på deres Facebook side. Med en like-kampagne er det muligt at gøre potentielle kunder opmærksomme på Facebook siden. Men der er ingen grund til at bruge penge på lede folk ind på din Facebook side, hvis der ikke er noget indhold på den. Sørg derfor for at skabe relevant indhold, der giver værdi for dine brugere. Hvis du er i tvivl om, hvad godt indhold er, kan det være en god ide at rådføre sig med et Facebook bureau.

2. Udnyt Facebook til at opsamle tidligere kunder

Du kan bruge Facebook Ads til at annoncere mod tidligere kunder eller brugere, der har været inde på dit website, men ikke købt noget. Ved at bruge Facebook Ads til remarketing, annoncerer du for brugere, der allerede har udvist interesse i dit produkt, og der er dermed større chance for at konvertere dem til betalende kunder.

3. Få hjælp af eksperter

Look-a-Like Audiences, Customer Life Time Value, Ad-recall Lift, Top funnel, Lower funnel, DPA…. Bliver du også lidt træt bare af at kigge på alle de termer?

At sætte sig ind i hvordan markedsføring på Facebook virker, og at holde sig opdateret med alle de nye tiltag er et fuldtidsjob i sig selv. Derfor vælger flere og flere virksomheder at lade et Facebook bureau stå for annonceringsdelen, imens de selv koncentrerer sig om de opgaver i virksomheden, som de er bedst til.

Men hvem skal du så vælge som din Facebook partner? Det kommer naturligvis helt an på dit behov for hjælp, budget og mål med din annoncering. Vi anbefaler først og fremmest, at du finder et Facebook bureau, der har erfaring med cases, der ligner din virksomhed. Det vil altså sige, at bureauet har arbejdet med virksomheder inden for samme segment og størrelse, og at de har skabt resultater for dem.

Det er også altid en god ide, at kigge indad i din egen virksomhed. Har du en marketingsansvarlig, som er en haj til annoncering, men måske bare mangler sparring af og til? Så kan det være du skal finde en Facebook partner, hvor du har adgang til rådgivning, men hvor annonceringen stadig varetages internt.

Din virksomhed + vores Facebook specialister = et godt match?

Hos Green.Click er vi meget ambitiøse – også på vores kunders vegne! For at kunne skabe gode resultater for din virksomhed er det vigtigt, at du også selv gør en indsats. Det er eksempelvis dig, der har den største viden om dine kunder og målgruppe – og jo mere du ved, jo bedre resultater kan vi skabe for din virksomhed!

Hos os får du ikke en medarbejder, der ved lidt om mange ting, men i stedet en Facebook ekspert der ved alt om hvordan du får mest ud af at annoncere på mediet. Vi er et helt hold af specialister med hver deres viden, som vi dagligt sætter i spil for at skabe endnu bedre resultater for vores kunder.

Det er vigtigt at finde en Facebook Partner, der passer til lige netop din virksomheds behov! Det sikrer, at du får din investering flest mulige gange igen og samtidig øger det også chancen for lange og gode samarbejdsrelationer. Fordi at vores kunder må kræve en helt masse af os, kræver vi også en smule af dem. Vores erfaring siger nemlig, at det er bedst for alle parter, hvis man har samme ambitionsniveau.

Vores drømmekunde er en virksomhed, der:

  • forstår vigtigheden i Facebook annoncering
  • ønsker at prioritere at skabe godt indhold selv
  • har et indgående kendskab til deres målgruppe
  • ønsker langsigtede løsninger og ikke quick fixes

Hvad får du til gengæld med os som din Facebook partner:

  • Et team af specialister der arbejder sammen på tværs af afdelinger – kan din Facebook Ads specialist se, at du vil få mere ud af annoncering på Facebook, så rådgiver vi dig til at gøre det. Vi gør altid det, der er bedst for din virksomhed.
  • En strateg og kontaktperson, der klarlægger dine muligheder og står til rådighed, hvis du mangler sparring.
  • Specialister der har siddet på ‘den anden side af bordet’ og tidligere arbejdet med Facebook Ads internt i en virksomhed. Vi forstår altså situationen fra dit perspektiv.
  • Målbare resultater og datadrevet strategi
  • Et erfarent bureau der har hjulpet mange virksomheder med at vækste deres forretning via en indsats på Facebook.

Vil du blive endnu klogere på, hvad vi kan gøre for din virksomhed? Tag et gratis Facebook AdCheck og få konkrete råd til at forbedre din indsats på det sociale medie.

Green.Click’s

AdCheck

Bestil et møde hvor vi rådgiver dig om markedsføring på Facebook. Vi gennemgår nuværende setup eller ser på potentialet, så du kan få din virksomhed til at performe som du ønsker på Facebook.

Få et AdCheck hos Green Click