Kort om Google Ads

Google Ads er tidligere kendt som Google AdWords og Google-netværket giver mulighed for at annoncere på både søge- og display. Google Ads er blandt den mest populære måde at markedsføre sin forretning på online, og det er ikke uden grund. Søge- og shoppingannoncer giver mulighed for at ramme kunderne der, hvor de er mest købsparate. Samtidig giver PPC markedsføring mulighed for kun at betale for den reelle trafik, og dermed undgå at bruge penge på de brugere, der alligevel ikke er interesserede.

bedste-google-partner Annoncering på Google

Datadrevet og målrettet markedsføring med Ads

Som nævnt før giver Google Ads dig mulighed for at tiltrække potentielle kunder, når de er købsparate. Udover dette er en af de helt store fordele ved Google Ads, at det er en af de mest målbare måder du kan markedsføre din forretning på. Du får mulighed for at måle præcis, hvad der virker, hvor mange gange du får din investering igen, og naturligvis også hvad der ikke virker så godt. Når din markedsføring er datadrevet, er det muligt at gøre den langt mere målrettet og bruge pengene der, hvor du kan se, at det virker.

Og præcis dét at være målrettet er i høj grad også muligt med Ads. Kampagner og annoncer kan både rettes mod specifikke kunder, lokationer og tidspunkter. Det er også muligt at målrette mod enheder, hvilket eksempelvis er en fordel, hvis mange af dine potentielle kunder søger fra deres telefon eller ipad.

Ads har også den fordel, at du kan komme i gang med det samme. Du behøver ikke at vente på, at SEO-indsatsen kan ses eller på at potentielle følgere på sociale medier får øjnene op for din virksomhed. SEO og SoMe markedsføring giver derimod nogle andre stærke fordele, når du kobler dem sammen med din indsats på Ads. Det kan du læse mere om her, hvor vi ser på fordelene ved både at annoncere med Google Ads og Facebook.

Google Ads muligheder: Search, Display og Shopping

Google Ads indeholder flere forskellige annonceringsmuligheder med både Search, Display, Shopping og videoannoncering. Hver type annoncering giver forskellige muligheder: Display er fantastisk til at skabe brand awareness til en lav pris, og Search- og Shopping annoncering indfanger de købsparate kunder. Hvilken type du bør vælge, kommer an på dine kunder, dit produkt og dit mål med annonceringen.

Sådan vælger du:

Den bedste Google Ads Samarbejdspartner

Hent vores gratis guide, hvor du får tips til, hvordan du vælger dén samarbejdspartner, der er rigtig for din virksomhed.

Tips og tricks til at få mest ud af Google Ads

Hvordan får du så mest ud af at bruge Google Ads? Hos Green.Click har vi et helt hus af dygtige Google Ads eksperter, som gerne deler ud af deres erfaring. Nogle af deres tips og tricks giver vi dig her:

1. Hav styr på målretning og budget

For at få mest muligt ud af markedsføringsbudgettet, bør du vide, hvad det præcise mål med dine kampagner er. Det kan være at gøre opmærksom på din virksomhed, opsamle leads eller at øge salget.

Vi anbefaler også, at du har helt styr på dit budget. Ikke kun det overordnede markedsføringsbudget, men også hvad det må koste at få en ny kunde, og hvad et lead er værd for din virksomhed.

2. Optimer dit website og/eller produkter

Der er ingen grund til at investere i at drive trafik til dit website, hvis potentielle kunder hurtigt vender om, fordi oplevelsen på landingssiden ikke lever op til deres forventninger. Det kan eksempelvis skyldes manglende relevant indhold eller at siden er forvirrende at navigere rundt på. Sørg derfor for at dit website eller webshop er up to date. Tjek at sitet er hastighedsoptimeret, har landingssider med relevant tekst, og at sitet er nemt at navigere rundt på.

3. Få hjælp udefra

Flere større virksomheder vælger at frigøre mere tid til egne arbejdsopgaver og få hjælp udefra til deres annoncering. Her er der flere muligheder: du kan ansætte en inhouse Google Ads specialist, få hjælp fra en studentermedhjælper, hyre en enkeltmandsvirksomhed eller få hjælp fra et bureau. Du kan læse mere om, hvordan du vælger den bedste Google Ads samarbejdspartner her.

En stor virksomhed med høje vækstambitioner og/eller flere lokationer får ofte de bedste resultater ved at vælge et certificeret Google Ads bureau. Et bureau har nemlig erfaring fra lignende opgaver, og med et helt hold af ansatte har bureauet de nødvendige kompetencer til at hjælpe med at øge salget i din virksomhed.

Hos Green.Click har vi erfaret, at det for mange virksomheder er en god løsning for dem at få en samarbejdspartner. At være opdateret på Google Ads’ funktioner, muligheder og opdateringer er nemlig et fuldtidsjob i sig selv! Ved at vælge et Google Ads bureau som samarbejdspartnere, får du specialisthjælp, der sikrer, at du får mest muligt ud af dit markedsføringsbudget og giver dig luft til at lave det, som du er bedst til.

Er vi det rigtige match for din virksomhed?

Hvis du er nået helt hertil (og high five for det!), så synes du måske også, at det kan være en god ide at få hjælp fra et Google Ads bureau. Skal du så vælge os som din Ads partner? Ikke nødvendigvis! Faktisk er vi en smule kræsne med vores kunder – vi har nemlig erfaret, at hvis vi matcher godt med vores kunder, så får de langt bedre resultater. Det giver samtidig de bedste (og længste) kundeforhold.

Derfor samarbejder vi kun med kunder der:

  • Er ambitiøse omkring deres forretning
  • Ønsker at øge deres salg og vækste via online markedsføring
  • Vil have et stærkt samarbejde med deres Google Ads bureau
  • Er interesseret i at tjene penge og ikke at spare penge!

Til gengæld får vores samarbejdspartnere dette igen:

  • Et samarbejde med et Google Ads bureau i Aalborg, der sætter kundens resultater højest på dagsordenen
  • Et helt hold af Google Ads specialister, der er vant til at arbejde med store budgetter.
  • Total ejerskab over data. Mange andre Google Ads bureauer i Nordjylland og resten af landet, ‘låser’ deres kunder ved ikke at give dem adgang til deres data. Selvom vores Google Ads specialister håndterer din annoncering, har du altid selv fuld adgang til din data – og du ejer også dataen, hvis vores veje skilles en dag.
  • Et Google Ads bureau der investerer i de bedste værktøjer til at analysere dine data og optimere dine kampagner.
  • En månedlig rapport der giver et overblik over de opnåede resultater.

 

Er du blevet nysgerrig på, om vi er et godt match? Bestil et AdCheck og få et indblik i, hvordan vi arbejder, hvad vi kan, og hvor du kan forbedre din annoncering. Det er både uforpligtende, gratis og tager kun 30 minutter.

Green.Click’s

AdCheck

Bestil et møde hvor vi rådgiver dig om markedsføring på Google. Vi gennemgår nuværende setup eller ser på potentialet, så du kan få din virksomhed til at performe som du ønsker på Google.

Få et AdCheck hos Green Click