Kort om LinkedIn annoncering

Med LinkedIn annoncering er det muligt at fange dine potentielle kunder der, hvor de er mest modtagelige. Samtidig giver mediet rigtig gode muligheder for at målrette annonceringen til de brugere, der er interessante for din forretning. På den måde undgår du at bruge markedsføringsbudgettet på irrelevante klik. Det gør LinkedIn til et stærkt redskab til både branding, generering af leads og salg.

Ram plet med LinkedIn

Der hvor LinkedIn skiller sig ud fra andre marketingkanaler, er ved deres (fantastiske) målretningsmuligheder. Det er eksempelvis muligt at tage udgangspunkt i specifikke virksomheder, stillingsbetegnelser og mailadresser. Målretningsmulighederne begrænser dine udgifter til spildte og irrelevante klik fra brugere, der alligevel ikke bliver til konverterende kunder. Samtidig hjælper det dig med at udnytte markedsføringsbudgettet bedst muligt.  

Men det er ikke kun målretningen, der giver høj konverteringsrate. Generelt er brugerne på LinkedIn nemlig allerede inde i en forretningsmæssig tankegang, og de er dermed åbne for at modtage dit budskab. Annonceringen får en anden værdi, fordi den vises i et seriøst miljø.

Og det er ikke den eneste måde, LinkedIn brugerne skiller sig ud på. I forhold til andre sociale medier, falder engagementet ikke, når brugerne er på arbejde eller på ferie. Samtidig uploader brugerne typisk hele deres CV, hvilket gør det muligt at målrette efter elementer såsom jobtitler og brancher.

Tips fra en LinkedIn ekspert

LinkedIn annoncering? Nej tak, det er både dyrt og giver ingen resultater!

Sådan tænker du måske? Det er i hvert fald ikke en unormal reaktion, når snakken falder på LinkedIn annoncering. Førhen grinte folk måske endda lidt, når vi nævnte det som en markedsføringsmulighed. Mange forstod ikke, hvordan man får mest muligt ud af mediet, og da slet ikke hvordan man rammer plet med annonceringen. Sådan er det heldigvis ikke længere, hvor flere og flere virksomheder har fået øjnene op for, hvad LinkedIn som annonceringsplatform har at byde på. Der er dog stadig mange, der ikke ved, hvordan de får mest muligt ud af deres annoncekroner.

Hos Green.Click har vi et samarbejde med LinkedIn Marketing Solution, hvilket giver os den nyeste viden om, hvordan du får mest ud af din annoncering på LinkedIn. Derfor har vi samlet et par tips og tricks, til hvordan du får mest ud af annoncering på mediet her:

1. Kend din målgruppe

At du skal kende din målgruppe er næppe helt ny og banebrydende viden, men det gør det ikke mindre vigtigt! Når du annoncerer på LinkedIn er det endnu vigtigere at have et indgående kendskab til din målgruppe, da mediet som før nævnt har fantastiske målretningsmuligheder. Hvis du vil udnytte de muligheder, kan du med fordel overveje:

  • Hvem er din målgruppe helt præcis?
  • Hvor bor din målgruppe?
  • Hvordan bruger de mediet?
  • Hvordan kan du bedst engagere dem?

Jo større indsigt du har i din målgruppe, jo bedre resultater kan du få – og det gælder uanset om du selv vil varetage din annoncering, eller du får et LinkedIn bureau til at stå for det.

2. Organisk indhold er vigtigt på LinkedIn

Selvom vi snakker betalt annoncering, må du ikke glemme det organiske indhold. Hvis du laver mange organiske opslag, der giver brugerne værdi, øger du din content marketing score (CMS). Og den er vigtig! På LinkedIn vinder man nemlig budrunden enten ved at have højeste bud eller den højeste content marketing score. Du kan altså vinde, hvis du har bedre indhold end dine konkurrenter.

Men hvad er godt indhold så? Som udgangspunkt skal du sigte efter at lave opslag, der gør dine følgere klogere. Det kan være inspiration, hjælp eller how to guides. Det kan også være succeshistorier fra dine kunder med fokus på, hvordan din virksomhed har hjulpet dem.

3. Få hjælp af LinkedIn eksperter

Synes du LinkedIn er både svært og dyrt? Så er du ikke alene! Selvom annoncering på mediet har vundet indpas i danske virksomheder, er der stadig mange, der ikke helt forstår det dersens LinkedIn annoncering. Det kan også være, at du lidt har mistet overblikket i alle mulighederne: Facebook, SEO, Google Ads og nu også LinkedIn! For ikke at nævne alle de arbejdsopgaver, du i forvejen har rigeligt travlt med.

Vores pointe er, at der kan være mange grunde til, at flere og flere virksomheder vælger at få hjælp fra LinkedIn specialister. Det giver bedre resultater, billigere klikpriser og et klart overblik over resultaterne.

Er vi det rigtige match for din virksomhed?

Når du skal vælge et LinkedIn bureau, er der flere aspekter, du med fordel kan tage højde for. Da annoncering på mediet stadig ikke er lige så udbredt som andre markedsføringskanaler, er det vigtigt at have øje for, om din LinkedIn partner har indgående erfaring med mediet. Det kan også være en fordel at vælge et LinkedIn bureau, der kan dokumentere de resultater, de har opnået med deres andre kunder.

Hos Green.Click har vi både inhouse LinkedIn eksperter og et samarbejde med LinkedIn Marketing Solution. Samarbejdet giver os indsigt og viden, om hvad der virker, og hvad der ikke virker. Det hjælper os med at skabe løsninger for vores kunder, der giver investeringen flest gange igen.

Men for at kunne skabe de bedste resultater, kræver vi også noget af vores kunder. Vi ønsker kunder, der:

  • vil være med til at udnytte det potentiale, der er i LinkedIn annoncering
  • prioriterer at lave organiske opslag for at få mest muligt ud af deres annoncering
  • er klar over at LinkedIn ikke skal stå alene, men skal være en del af markedsføringsindsatsen

Til gengæld får vores kunder dette ud af samarbejdet:

  • Et ambitiøst bureau med inhouse LinkedIn specialister
  • Alle de fordele vi har ved at samarbejde med LinkedIn Marketing Solution
  • Adgang til vores strategiske team
  • Rådgivning om hvordan man laver det bedste indhold og organiske opslag
  • Insiderviden om LinkedIns muligheder –  før alle andre

LinkedIn er på kort tid blevet populær på annonceringsmarkedet, hvor flere og flere virksomheder får øjnene op for mediets unikke muligheder. Er du klar til at hoppe med på vognen? 

Green.Click’s

AdCheck

Bestil et møde hvor vi rådgiver dig om markedsføring på LinkedIn. Vi gennemgår nuværende setup eller ser på potentialet, så du kan få din virksomhed til at performe som du ønsker på LinkedIn.

Få et AdCheck hos Green Click