SEO kort fortalt

Du ved det sikkert allerede, men for en god ordens skyld tager vi den lige igen: SEO står for søgemaskeoptimering (search engine optimization) og hjælper med at sende organisk trafik til dit website. SEO kræver både en stor indsats og viden, og dit website skal blandt andet altid være optimeret og have relevant indhold for at ranke højt på Google. Til gengæld giver SEO dig mulighed for at få masser af relevant og organisk trafik til dit website! Og helt ærligt – det er vel de færreste, der siger nej tak til det!

Søgemaskineoptimering

SEO er meget mere end godt indhold

Sætningen “skab relevant indhold” florerer flere gange på nettet, end der er reklamepauser på TV3. Den overbevisning har ført til lange aftener og triste morgener, hvor virksomhedsejere opgivende har forsøgt at skrive endnu et blogindlæg og oprette endnu en landingsside med relevant indhold. Alt imens de laver et utal af grammatiske fejl og langsomt bliver mere og mere træt af at læse sine egne catch phrases og floskler om og om igen. Kun for at finde ud af, at deres websites alligevel ikke ranker højere på Google.

Og det er der en god grund til – SEO er nemlig meget mere komplekst end blot at skabe godt indhold. Selvfølgelig er det også essentielt at skabe relevant, brugbart og hjælpsomt indhold. Det ved du helt sikkert også! Men SEO handler om meget mere end det. Der skal være styr på det tekniske, der skal være relevante links fra andre websites, websitet skal være sikkert og mobiloptimeret, og hastigheden skal være i top. Samtidig skal websitet leve op til de nye krav, der løbende kommer fra Google.

“SEO er slet ikke vigtigt”

Sådan lyder en overbevisning, vi af og til møder i vores daglige arbejde. Typisk er det ikke fordi virksomhedsejere ikke synes SEO er vigtigt, men fordi de har valgt at prioritere deres tid og penge andre steder. Og det giver også god mening – med annoncer på SoMe og Ads får du hurtigere resultater og din investering giver afkast med det samme.

Men hvis du ikke vil investere tid eller penge i at optimere SEO på dit site, går du glip af muligheden for at få masser af gratis trafik i fremtiden. Du må i stedet betale for, at alle potentielle kunder kan finde dig, mens dine konkurrenter får den organiske trafik. Det giver altså rigtig god mening at investere i SEO, hvis du tænker langsigtet.

Samtidig hjælper det dine betalte annoncer, når du har styr på din SEO. Det er der to årsager til:

    1. Hvis dit site ikke er SEO optimeret, er det typisk heller ikke særlig brugervenligt. Det mangler måske relevant indhold, har 404-fejl og loader langsomt. Alt sammen er noget, der kan få dine potentielle kunder til at flygte hurtigere, end du kan nå at finde på en løgn, når svigermor spørger, om hun kan komme på besøg. Det er penge ud af vinduet, når du bruger penge på at skabe trafik til et website, der ikke konverterer bare til kunder.
    2. Når dit site er SEO optimeret gør det dig mere konkurrencedygtig i budrunden på Ads. En høj relevans og lav bouncerate giver dine annoncer en højere kvalitetsscore, hvilket giver dig billigere klikpriser.

SEO kan altså spare dig penge og sørge for at du får mere ud af dine annoncekroner ved at konvertere flere brugere til købende kunder.

Hvorfor skal du vælge et SEO-bureau?

SEO har længe været kendt som ‘gratis markedsføring’. Men selv om SEO kan være gratis, koster det på tidsfronten. Det koster meget tid endda. Derfor vil vi gerne modargumentere dem, der tror, at SEO er gratis. Hvis du vil have gode resultater, kræver det både, at du har en SEO-ekspert i maven og masser af tid i kalenderen. Og sidstnævnte er det vist de færreste af os, der har fornøjelsen af.

Hvis du i stedet får hjælp fra et SEO bureau, kan du få langt bedre resultater på færre tid. Det skyldes både, at et bureau har SEO eksperter ansat, der har tonsvis af erfaring med, hvad der fungerer, og hvad der ikke er værd at bruge tiden på. De bruger deres tid på at holde sig opdateret på de nyeste algoritmer og forventede ændringer, så dit website altid performer bedst muligt. Samtidig har ambitiøse SEO firmaer investeret i de bedste værktøjer, der gør det muligt at måle de præcise resultater og optimere ud fra den indsamlede data.

Derfor vælger flere og flere virksomheder at lade et bureau håndtere deres SEO for dem. Det frigiver tid til det, de er gode til – og så bruger SEO specialisterne tiden dér, hvor de er bedst.

Er vi det rigtige match for din virksomhed?

Når du skal vælge din nye SEO partner, bør du ikke gå på kompromis. Vi anbefaler, at du vælger den SEO-partner, der matcher din virksomhed bedst. Vi vælger i hvert fald vores kunder ud fra samme kriterier. Et godt samarbejde og fælles mål er nemlig alfa omega for at skabe gode, lange kundeforhold og resultater. En god tommelfingerregel er at kigge efter, om din kommende SEO partner har skabt gode resultater for en virksomhed, der ligner din.

Hos Green.Click har vi eksempelvis meget erfaring med store kunder, e-commerce, og virksomheder med flere afdelinger. Derfor leder vi også efter denne type kunder, da vi ved, at vi vil kunne give dem de bedst mulige resultater.

Vi skiller os også en smule ud fra andre SEO bureauer – vi er nemlig ikke til hurtige og nemme løsninger. I stedet fokuserer vi på at få 100% styr på den tekniske del og vi afholder os fra linkbuilding, men rådgiver dig i stedet om, hvordan du kan skaffe rigtige links. Denne tilgang gør, at du ikke bliver afhængig af os som SEO bureau, fordi at alle fremtidige opdateringer bliver indekseret korrekt, når den tekniske SEO er i orden.

Det betyder også, at du ikke er afhængige af link-bureauer og dermed i risiko for, at dine gode resultater forsvinder fra én dag til en anden. Det er en langsommere proces, men den sikrer gode resultater – også på den lange bane.

Vi ønsker kunder der er:

  • Parate til at ofre det, der skal til for at komme i mål
  • Af den overbevisning at langsigtede løsninger er de bedste
  • Klar til at skabe et godt samarbejde med deres SEO bureau
  • Ligeglade med quick fixes, men i stedet ønsker at investere i holdbare resultater

Dem der arbejder med os får:

  • Et specialist bureau med SEO eksperter. Vi er ikke et full service bureau, men lægger i stedet vores fokus der, hvor vi er virkelig skarpe
  • Et samarbejde med et SEO bureau i Nordjylland, hvor vi aldrig går på kompromis med gennemsigtigheden, og hvor du altid selv ejer din data
  • En månedlig rapport udarbejdet af din SEO specialist, der giver et overblik over resultaterne

 

Er du blevet nysgerrig på, om vi kunne være et match? Få et SEO Check og bliv klogere på din eksisterende annoncering, og hvor der er mulighed for at forbedre den. Det koster dig ingenting, og vi vil bare gerne bede om 30 minutter af din tid.

Green.Click’s

SEO Check

Bestil et møde hvor vi rådgiver dig om SEO på dit website. Vi gennemgår siden og ser på potentialet, så du kan få dit website til at performe som du ønsker.

Få et AdCheck hos Green Click