Hvad er Custom Intent?

Målretningsmetoden Custom Intent gør det muligt at målrette dine Google Display kampagner mod personer, der har foretaget en handling, som giver udtryk for interesse for produkter der minder om dine.

Online Marketing Leksikon

Fang kunderne før konkurrenterne

På et konkurrencepræget marked hvor den teknologiske udvikling er hurtigere end nogensinde før, er der brug for nye metoder, vinkler og værktøjer.

Som virksomhedsejer er de fleste bevidste om, at konkurrencen handler om, hvem der først fanger kunden og får skabt salget – og dermed vinder over konkurrenten. Derfor er det oplagt at vurdere, hvilke produkter og services dine potentielle kunder kigger på, og hvilke produkter dine konkurrenter har. For hvad betyder det, hvis du kan fange kunden, før de når til konkurrenten, eller netop efter de har besøgt konkurrenten?

Custom Intent

 

Derfor er Custom Intent en sikker vinder

Med Custom Intent får du mulighed for at målrette din Google Display annoncering direkte mod brugere, som har udvist interesse for et givent produkt eller service på dine konkurrenters websites. Denne måling/vurdering foretager Google for dig og efterfølgende præsenterer Google dine annoncer for den potentielle kunde.

 

Hvordan opsætter man Custom Intent

Du kan opsætte Custom intent i din Google Ads konto. Med de følgende 9 steps kan du opsætte din målretningen:

  1. Log ind på din Google Ads konto
  2. Klik på den pågældende Display- eller YouTube kampagne
  3. Vælg en annoncegruppe i kampagnen
  4. Tryk på Målgrupper i menuen til venstre
  5. Tryk på blyant-ikonet og vælg “Rediger målgrupper”
  6. Vælg enten “Målretning” eller “Observation”
  7. Af de tre muligheder, vælg da “Hvad søger de aktivt efter, eller hvad planlægger de?”
  8. Tryk på “Ny tilpasset hensigtsmålgruppe”
  9. Navngiv målgruppen og indtast de keywords og URL’er, som bedst beskriver dit produkt. Her kan du også indsætte URL’er fra dine konkurrenters website.

Er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.

Gå til marketing leksikon