Facebook Pixel via Google Tag Manager

Facebook Pixel er Googles svar på Google Analytics og kan spore besøgende på dit website. Hvis du i forvejen ikke har en Facebook Pixel, viser vi dig også hvordan du opretter din egen Facebook Pixel.

Online Marketing Leksikon

Oprettelse af Facebook Pixel

Hvis du i forvejen har en Facebook Pixel kan du godt springe det første afsnit over og gå direkte til “Opsætning af Facebook Pixel i Google Tag Manager“. 

  1. Log ind på Facebooks Business Manager
  2. Klik på menuen (de 3 streger oppe i venstre hjørne) og vælg Virksomhedsindstillinger
  3. Klik på Datakilder i menuen til venstre og klik derefter på Pixels
  4. Klik på Tilføj knappen i toppen.
  5. Indtast navn på facebook pixel. (Ditfirmanavn.dk Pixel)
  6. Indtast webadressen for din virksomhed
  7. Klik på Opret
  8. Klik på Installer koden manuelt. 
  9. Kopier Facebook Pixel i punkt. 2 (Kopiér og indsæt pixelkoden)

 

Opsætning af Facebook Pixel i Google Tag Manager

  1. Log ind på din Google Tag Manager konto
  2. Klik på Tags i menuen til venstre. 
  3. Klik på NY/NEW under fanen Tags for at oprette et nyt Tag.
  4. Klik på første boks under Tagkonfiguration
  5. Du får nu en masse valgmuligheder for valg af Tagtype her skal du vælge Tilpasset HTML/Custom HTML
  6. Indsæt Facebook Pixel sporingskoden som du kopierede fra tidligere.
  7. Klik på boksen nedenfor Triggers og vælg derefter All Pages
  8. Tryk på GEM
  9. Du lander nu på forsiden for Tags igen. For at publicere/offentliggøre din Facebook Pixel skal du trykke på Indsend/Publish
  10. Du har nu indsat din Facebook Pixel til at spore dine besøgende. 

Og er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.

Gå til marketing leksikon