Hvad er Gallery Ads?

Gallery Ads, også tidligere kendt som Display Ad Builder, er et annonce opsætningsværktøj, der tilbyder visningsannonceformater inden for forskellige kategorier, bl.a. billedannoncer, dynamiske annoncer, engagementsannoncer og videoannoncer. Det muliggør annoncering på forskellige kanaler, hvor nyeste tiltag er Gallery Ads på Googles Search.

Online Marketing Leksikon

Det er en af de mange nyheder, Google lancerede i løbet af 2019. Google Gallery Ads har til hensigt at lave annonceformater, som kombinerer forbrugerens søgninger på en mere visuel og engagerende måde. Annoncørerne får mulighed for at sammensætte visuelt content sammen med de klassiske tekstannoncer med det formål at fange flere forbrugeres interesse. Det bidrager dermed til at have mere fokus på brand identitet og awareness, når annoncerne bliver vist i Googles søgemaskine.

 

Differentierede produkter og tjenester

Ved at bruge billeder af dine produkter og farver, som matcher dit varemærke og logo, kan det hjælpe de potentielle kunder, som ser dine displayannoncer med at træffe den rigtige beslutning, ift. om de skal klikke på annoncen eller ej. Dine potentielle kunder kan eksempelvis interagere med dine annoncer.

Displayannoncer giver også et bedre indblik i, hvad produktet omhandler fremfor tekstannoncer, hvor der ikke er tilføjet et billede.

 

Google Gallery Ads

Effektive kampagner

Google Gallery Ads kan bidrage til at øge virkningen af dine igangværende Google Search tekstannoncer ved at bruge displayannoncer til at fremme en højere klikfrekvens og den overordnet konverteringsvolumen på displaynetværket. Dette er en klar fordel for dig som annoncør, da dine kunder er mere bevidste om, hvilket produkt du sælger, inden de klikker på dine annoncer. Du betaler derfor udelukkende for de mest interesserede brugere.

 

Annoncelayout der kan tilpasses

Du kan tilrettelægge dine annoncer i mange størrelser og varianter, sådan som du vil. Der skal bruges mellem fire og otte billeder, en tagline med 70 tegn til hvert billede og minimum tre overskrifter. 

 

Hvorfor skal du bruge Google Gallery Ads

Google har offentligt meddelt, at Gallery Ads i deres tests fik op til 25% flere interaktioner sammenlignet med almindelige Search Ads.

Udover dette prioriterer Google den visuelle shoppingoplevelse mere, hvilket har været helt tydeligt at se på tværs af alle medier, f.eks. at visuelle billeder og ikke mindst video bliver benyttet mere og mere.

Gallery Ads giver stort udvalg af muligheder, da du nu kan være med til at inspirere de personer, som søger efter dine produkter. 

Som det kan ses på billedet, giver Gallery Ads dig mulighed for at se produktet, som du søger efter. Dette er en klar fordel for rigtig mange virksomheder, da dine brugeres interaktioner med dine Gallery Ads gerne skulle medføre en højere konverteringsrate.

Google Gallery

Er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.

Gå til marketing leksikon