Hvad er en landing page?

En landing page, target page eller landingsside, er den side som et link eller URL fører hen til. Links til din landingpage kan indsættes fx via annoncer fra Facebook (og andre sociale medier), fra blogindlæg på egne og andres sider, e-mailkampagner og alt andet, du kan finde på for at føre potentielle kunder ind til dit website. 

Online Marketing Leksikon

Hvad er en god landing page?

Din landingsside skal ikke nødvendigvis være din forside. Det skal være den side, der har det indhold, der svarer til kundens forventninger, når de klikker ind via et specifit link. Klikker din kunde eksempelvis på en annonce for et bestemt par Nike sneakers, skal kunden ikke ende på en oversigtsside med alle mulige forskellige slags sko, så de selv skal finde frem til det par sko, der blev vist i annoncen. 

Der skal altså være en rød tråd mellem indholdet, der fører til din landing page, og indholdet din landing page, så du bedst muligt serverer det resultat, din potentielle kunde søger. 

Landingpage eksempel

 

Nedenunder ser du et eksempel på hvordan en landingpage kan se ud.

Landingpage

 

Sådan skaber du en god landingpage

En god landingpage handler i bund og grund om at have et gennemgående godt website og dertil undersider. 

Husk derfor:

  • Gode billeder og evt. video der understøtter indholdet
  • Gode beskrivelser, der besvarer de spørgsmål, din kunde evt. måtte have om dit produkt eller ydelse
  • Gode overskrifter der matcher sidens indhold
  • Tydelig CTA som viser, hvad du gerne vil have kunden til at gøre. Er det fx sign up, køb, bestil, udfyld kontaktformular eller andet?
  • Uddybende salgsargumenter der kan være med til at overbevise den besøgende om at foretage den handling, du ønsker
  • Hav ét fokus på siden så det er nemt og overskueligt for den besøgende
  • Evt. testimonials

Et flot og logisk design gør det også mere enkelt at finde rundt og det signalerer professionalisme. Det gør det også meget nemmere for kunden at træffe et valg – og så kan du selvfølgelig sørge for at lede kunden i dén retning du ønsker. 

Er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.

Gå til marketing leksikon