Hvad er LinkedIn Insight Tag via Google Manager?

Du kan placere et Insight Tag fra LinkedIn på din hjemmeside for at benytte både retargeting kampagner, konverteringssporing og mere. Når du har læst denne guide, vil du kunne opsætte LinkedIn Insight Tag i Google Tag Manager og dermed spore dine besøgende på dit website.

Online Marketing Leksikon

Guides til opsætning af LinkedIn Insight Tag via Google Manager

Hvis du ikke allerede har en LinkedIn kampagne administrator, viser jeg step for step, hvordan du får oprettet dette, så du kan gå i gang med markedsføring på LinkedIn. Har du i forvejen en LinkedIn kampagne administrator, kan du springe over første afsnit, som vil omhandle oprettelse af en kampagne administrator. 

Oprettelse af LinkedIn kampagne administrator og annoncekonto

  1. Log ind på din personlige LinkedIn konto.
  2. Klik på Arbejde i øverste højre hjørne og klik derefter på Annoncer
  3. Udfyld felterne og klik derefter på Opret konto
  4. Log ind på din kampagne administrator https://www.linkedin.com/ad-beta/accounts 
  5. Klik på Opret konto som er i øverste venstre hjørne.
  6. Udfyld felterne.

Oprettelse af LinkedIn Insight Tag

  1. Log ind på din Kampagne administrator – https://www.linkedin.com/ad-beta/accounts
  2. Vælg din LinkedIn annonce konto som du oprettede i tidligere afsnit
  3. Klik på Kontoressourcer i menuen og vælg derefter Insight Tag.
  4. Klik på Installer mit Insight Tag
  5. Vælg en installationsmetode. Klik på Jeg installerer selv mit Insight Tag
  6. Kopier hele Insight tagget.

Opsætning af LinkedIn Insight Tag i Google Tag Manager

  1. Log ind på din Google Tag Manager konto – https://tagmanager.google.com
  2. Klik på Tags i menuen til venstre. 
  3. Klik på NY/NEW under fanen Tags for at oprette et nyt Tag.
  4. Klik på første boks under Tagkonfiguration
  5. Du får nu en masse valgmuligheder for valg af Tagtype her skal du vælge Tilpasset HTML/Custom HTML
  6. Indsæt LinkedIn Insight tagget som du kopierede fra tidligere.
  7. Klik på boksen nedenfor Triggers og vælg derefter All Pages
  8. Tryk på Gem
  9. Du lander nu på forsiden for Tags igen. For at publicere dette Insight Tag skal du trykke på Indsend/Publish 
  10. Du har nu offentliggjort dit Insight Tag til din hjemmeside.
  11. LinkedIn går nu i gang med og tjekke for tilknyttet webadresser til dette Insight Tag. Derefter skulle dit website gerne fremvises i din kampagne administrator.

Er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.

Gå til marketing leksikon