Hvad er Local Campaigns?

Local campaigns er designet til at drive online butiksbesøg til lokale butikker og gøre brugere opmærksomme på virksomhedens fysiske lokation ved hjælp af Google annoncering.

Online Marketing Leksikon

Introduktion til Local Campaigns

Local Campaigns kan opsættes via en række forskellige Google annonceringsformater såsom bl.a. Googles søgenetværk, Maps, YouTube og Google displaynetværket. For at anvende denne annoncetype, skal du som virksomhed have en Google My Business (GMB) konto, som ligeledes skal være linket til din Google Ads konto. 

Local Campaigns

 

Local Campaigns i Praksis

Lokale kampagner er din vej til en effektiv online-til-offline markedsføring. Ved hjælp af sporing på butiksbesøg og en række creatives anvendes Googles Machine Learning til at maksimere butiksbesøg i din offline butik eller lokal afdeling. Googles Machine Learning viser altså dine annoncer på tværs af Google netværket. Det eneste som kræves af dig som annoncør er nogle linjer tekst, en maksimal klikpris og nogle aktiver. Derudover sørger Google Ads for at optimere, hvor dine annoncer vises, for at din virksomhed/butik får den bedst mulige opmærksomhed.

Local campaigns er som sagt oplagt for både enkelte butikker, men i særdeleshed franchises med mange afdelinger spredt over hele landet og som ønsker at implementere en gennemgående omni channel strategi.

Senest har man hos Google bl.a. introduceret Local Inventory Ads (LIA), som har betydet, at brick and mortar butikkerne nu også har fået muligheden for at konkurrere direkte med e-commerce på Google Shopping. Vil du vide mere, kan du læse yderligere om effekten af Local Inventory Ads og vores indledende test i den lukkede Beta version.

Og er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.

Gå til marketing leksikon