Hvad er Matched Audience?

Med Matched Audience kan du uploade en liste over præcist de virksomheder eller personer, som du vil i kontakt med via din LinkedIn Annoncering. På den måde kan du sikre, at du når ud til disse personer eller virksomheder. Det sikrer en præcis målretning på platformen. 

Online Marketing Leksikon

Annoncer mod præcis de personer du ønsker

LinkedIn kan være en svær platform at annoncere på, hvis du ikke kender til alle de skjulte features, der der ligger tilgængelige. En af de features som de færreste desværre benytter er Matched Audience. 

De fleste virksomheder sidder i dag med en leadliste/liste over potentielle kunder, som de gerne vil i dialog med, men virksomheden ved ikke altid, hvordan de kan præge disse potentielle kunder, før de tager direkte kontakt til dem. 

Via Matched Audience på LinkedIn kan du uploade en liste med disse nøje udvalgte virksomheder. Herefter lader du LinkedIn matche virksomhederne op med LinkedIn Virksomhedssider og ansatte, som repræsenterer disse virksomheder. Dette defineres bl.a. ud fra de ansattes privat profil, hvor de har tilkendegivet, at de arbejder hos din potentielle kunde. 

 

Hvordan uploader jeg listen korrekt? 

For at uploade listen skal du først og fremmest have en Campaign Manager på LinkedIn. Herefter skal du gøre følgende: 

  1. Klik på Account Assets, som du finder i topmenuen 
  2. Herefter klikker du på Matched Audiences 
  3. I højre side finder du Create Audience, som du klikker på og vælger List Upload 
  4. Herefter kan du uploade din fil til din konto. OBS: Vær dog opmærksom på om du har lavet listen korrekt. For at sikre dette anbefaler vi, at du downloader deres template for “account list template”, som du finder under upload-feltet.

 

 

Matched Audience

 

Efter du har indlæst filen til LinkedIn, begynder LinkedIn med at parre din liste med virksomheder og ansatte, som beskrevet ovenfor. Denne process kan tage op til 48 timer. Efter parring/søgning får din liste en match-rate på mellem 0-100%, hvor vi mener, at alt over 80% er godkendt. Raten fortæller om, hvor godt din liste er matched med personer på LinkedIn. Der skal dog være over 300 personer i målgruppen, før du kan bruge denne liste i din annoncering.

 

Fordele ved Matched Audience

Som sagt sikrer du, at du kun rammer de personer i de virksomheder, du gerne vil have fat i. 

Efter du har uploadet listen, kan du nemlig selv tildele de stillinger på ansatte i virksomhederne, som er dem, du vil ramme. Så vil du ramme alle marketingansvarlige i de virksomheder på din liste, kan du sikre det ved at vælge jobtitlen “marketingansvarlig”. Via denne metode kan du gøre dine kolde leads varme, inden du begiver dig ud i at kontakte dem direkte. 

 

Er du interesseret i andre online marketing udtryk?

Så gå videre til vores leksikon her:

Gå til marketing leksikon