Hvad er remarketing?

Remarketing er en måde at nå ud til personer, som tidligere har interageret med din hjemmeside eller lignende. Det giver dig mulighed for at få dine annoncer vist til personer i disse målgrupper, når de søger på Google. Personerne får på den måde større sandsynlighed for at foretage et køb.

Online Marketing Leksikon

Hvorfor anvende Remarketing?

Remarketing er et godt værktøj til at øge kendskabsgraden blandt nye og eksisterende kunder. Med remarketing kan du vælge at annoncere målrettet mod kunder, der har besøgt din hjemmeside, Facebookside eller har brugt din app.

Remarketing

Typer af remarketing

Med remarketing kan du anvende forskellige typer og derved vise de annoncer, der har højeste relevans. De forskellige typer af remarketing er:

  • Dynamisk remarketing
  • Facebook remarketing
  • Remarketing lister for søgeannoncer
  • Video remarketing
  • Email remarketing

Hvordan fungerer remarketing?

Remarketing virker ved, at der bliver lagt en cookie, som er en lille fil på den anvendte enhed (pc, mobil, tablet), når de er inde på din hjemmeside. Gennem et tag på din hjemmeside får Google adgang til disse cookies, så besøgende kan følges rundt på nettet. Dog kan Google naturligvis ikke se alle informationer om brugerne men kun oplysninger om den pågældende enhed, der har været inde på udvalgte sider.

Fordelene ved at bruge remarketing

Der er flere fordele ved at gøre brug af remarketing i din markedsføring. Nogle af disse har vi opridset for dig nedenfor:

  • Skab større synlighed og effektivitet af kampagner og annoncer
  • Skab gode konverteringsrater for din annoncering
  • Gør det muligt at ramme brugerne, når der er størst mulighed for, at de vil købe.

Er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.

Gå til marketing leksikon