Hvad er Searchmetrics?

Searchmetrics er kort fortalt verdens største og mest datadrevne SEO værktøj, der i branchen er kendt for at være det stærkeste SEO værktøj til dato – og med god grund! Få indsigt i jeres egen forretning og jeres konkurrents styrker og svagheder, hurtigt og nemt.

Hvordan bruger man Searchmetrics?

Searchmetrics bruges til at give dybdegående analyser og kan give en bedre indsigt og forståelse for SEO, som aldrig set før i noget værktøj. Det er et værktøj, der anses for at gøre SEO mere gennemsigtigt og skaber et bedre overblik.

Hvad kan Searchmetrics? 

Searchmetrics samler alle dine SEO værktøjer i én pakke! Searchmetrics har adgang til uhyre mængder af data og information, som giver en konkurrencemæssig fordel, både når vi taler online strategi, men også når det gælder SEO optimering af dit site.

Searchmetrics kan være med til at definere:

  • Om din virksomhed er mere synlige end konkurrenter
  • Hvor din virksomhed har det største potentiale online
  • Hvilke søgeord der har høj søge volumen og værdi for dig organisk

Searchmetrics har flere forskellige muligheder heriblandt Benchmarkanalyse i forhold til dine nærmeste konkurrenter, hvor du har muligheden for at undersøge en hel del SEO faktorer. Det er for eksempel, hvordan de ligger organisk, på hvilke søgeord, hvilke søgeord I har tilfælles, hvilke søgeord dine konkurrenter ligger på, og som du med fordel også kan ligge på, hvilke søgeord I deler placeringer på, og hvilke søgeord der er en høj volume på.

Nogle af de ting som Searchmetrics giver adgang til er:

  • SEO Research
  • PPC Research
  • Backlinks
  • Keyword Research
  • Content performance

Hvad er fordele og ulemper ved Searchmetrics?

De klare fordele ved Searchmetrics er, at man får adgang til store mængder data. De har over 250 milliarder stykker af information såsom søgeord, søgetermer, sociale links og backlinks, mobiltrafik vs. desktoptrafik både lokalt og internationalt.

SearchMetrics har data helt tilbage fra 2009 i deres Research Cloud, hvor man har mulighed for at gå tilbage og få information omkring.

Derudover er det et værktøj, der giver adgang til SEO analyse på tværs af flere lande, du kan se synligheden og historisk data for over 120 millioner domæner i 30 forskellige lande.

En af ulemperne ved Searchmetrics, hvis man som enkeltperson skal ud og købe dette værktøj, vil være prisen. Det er et værktøj, som har en høj licenspris, såfremt man ikke som Green.Click har et officielt samarbejde som Searchmetrics Sapphire partner og dermed kan få gode priser på disse licenser. Det er noget Green.Click inkluderer i alle vores løsninger, som ligger i et bestemt prisleje.

Searchmetrics-Sapphire-Partner

Hvorfor Searchmetrics?

Man kan med fordel bruge Searchmetrics for at komme foran sine konkurrenter, blive stærkere i sin online strategi og udviklingen af SEO på sitet. Det giver et genialt og brugervenligt overblik, som gør, at du nemt kan trække tonsvis af data uden at bruge flere timer på det, da det er alle dine værktøjer i ét. Det vil sige, at du sparer tid, du får et bedre overblik og kan bedre strukturere din data.

Du bør bruge Searchmetrics, hvis du ønsker at:

  • Overvåge egne og konkurrenters rangeringer
  • Få konkrete tips til forbedringer af både de tekniske og content baseret aktiviteter
  • Få overskuelige og dybdegående rapporter
  • Få et mere transparent overblik i dagligdagen
  • Få bedre indblik i egne og konkurrenters søgeord
  • Få indblik i historisk data på SEO
  • Få et bedre overblik internationalt over jeres organiske placeringer.

Er du interesseret i andre online marketing udtryk, så gå videre til vores leksikon her.

Gå til marketing leksikon

Har du brug for hjælp til Searchmetrics?

Udfyld formularen og bliv kontaktet.

Bliv kontaktet