Ny kommunikativ profil satte skub i besøgstallene på JO Hydraulics’ website

JO Hydraulics udvikler, leverer og rådgiver om hydraulik og centralsmøring. De kom til Green.Click med ønsket om flere resultater online. Men for at lykkes med performance marketing, er det afgørende at have et stærkt website. Gennem en branding workshop fik JO Hydraulics udviklet ny kommunikativ profil, visuel identitet og logo, som kunne implementeres på websitet.
JO Hydraulics case teaser

Definition af brandet

Ny kommunikativ profil, visuel identitet, brandidentitet og re-design af logo

63% øget omsætning

via Google Ads

65% flere besøg

på websitet

Udfordringen

Siden JO Hydraulics’ begyndelse har virksomheden haft loyale kunder, som de har haft en god direkte kontakt til. Men deres online platform var primært en shop og havde kommunikativt ikke fulgt virksomhedens udvikling. De ønskede at få flere resultater gennem deres online tilstedeværelse, og derfor havde de sat gang i processen med at få udviklet nyt website. Til dette havde de brug for at få foldet forretningen ud både i form af ny relevant kommunikation og stærkere branding.

Løsningen

Løsningen blev derfor en branding workshop. Sammen med CEO, Sidsel Svendsen, og salgschef, Mads Svendsen, fik vi hos Green.Click fundet ind til kernen af JO Hydraulics’ forretning. Vi udviklede elevatortale, forretningsmodel og en ny visuel identitet samt re-design af virksomhedens logo. Altsammen blev samlet i et komplet mockup af en ny forside til websitet.

Gennem strategisk rådgivning, SEO-optimering og Google Ads fik JO Hydraulics sat en stærk retning for deres webprojekt og en ny online strategi med performance marketing.

 

Vi er blevet positivt overrasket over Green.Clicks evne til at kigge holistisk på vores forretning og kommunikere dette ud til vores kunder gennem udvikling af brand, kommunikation og visuel identitet.

JO Hydraulics A/S

JO mockups
JO mockups

Resultatet

JO Hydraulics har nu implementeret kommunikationen og den nye visuelle identitet på deres website og har således fået et solidt grundlag for at drive trafik gennem SEO og Google Ads. Virksomheden har oplevet øget trafik til websitet med 65 procent. Dertil har de opnået en øget omsætning på 63 procent via Google Ads, mens spendet kun er steget med 16 procent. Således har de opnået en betydelig højere return on investment, siden Green.Click overtog kontoen.

Som brand er JO Hydraulics blevet styrket, og med den nye visuelle identitet og klare kommunikation af ydelser og kompetencer kommer virksomhedens professionelle tilgang til sin ret.

Vil du høre, hvad vi kan gøre for dig?

Har du spørgsmål til dit brand, din markedsføring eller din digitale strategi? Skriv til os via formularen, så kontakter vi dig.

Bliv kontaktet

Flere cases