Internationalt fokus

Vi hjælper danske virksomheder ud i verden – og vi hjælper udenlandske virksomheder ind i Skandinavien.

Hvis din virksomhed allerede har godt fat i et eller flere eksisterende markeder, kan det være på tide at overveje en online strategi for internationalisering.

Her kan vi være behjælpelige og med et internationalt fokus skaber vi langsigtede løsninger, der sikrer et digitalt fundament på tværs af landegrænser.

Det gør vi på baggrund af strategiske overvejelser og konkret, struktureret opsætning af SEO samt landefokuseret opbygning af den online performance marketing.
Internationalt fokus

Ekspander til udlandet

For danske virksomheder kan der være god mulighed for vækst ved at udvide til udlandet. Det åbner for flere potentielle kunder, øget indtægt og mulighed for lavere enhedsomkostninger. Desuden kan det danske marked være begrænset – specielt for nicheprodukter, som kan finde store fordele i at ekspandere.

Gennem en fokuseret indsats, kan vi bidrage til, at din virksomhed når ud til nye kunder på udenlandske markeder. Her hjælper vi med hele processen fra digital strategi, branding og kommunikation frem til konkret eksekvering af jeres performance marketing og oversættelse af website og kampagner.

Kom ind på det skandinaviske marked

Vi har et rigtig godt kendskab til det skandinaviske marked, og kan hjælpe med eksekvering af din go-to-market strategi i både Danmark, Norge og Sverige.

Du får fordelen af, at vi er en lokal samarbejdspartner, der forstår forbrugerne og deres behov, sproget samt den strategiske markedsføring, så du kan udvide din virksomheds aktiviteter på et attraktivt marked.
Rapportering

Målsætning, samarbejde og rapportering

Hvis vi indgår et samarbejde med din virksomhed – og hvis du ønsker at ekspandere til et eller flere nye markeder, starter vi med et analytisk forarbejde. Ud fra det udarbejder vi en digital strategi og handlingsplan for, hvordan virksomheden bedst kommer ind på det pågældende marked. Sammen opsætter vi KPI’er, kortlægger USP’er, konkurrenter, kerneprodukter og de generelle rammer for samarbejdet.

For at du løbende kan følge med i udviklingen, opsætter vi en månedlig rapport for virksomhedens performance i de pågældende lande. Vi opsætter desuden gerne specialrapporter for hvert marked og gennemgår disse med jer på faste månedsmøder.

SEO og Google Ads på nye markeder

SEO på nye markeder

Når vi arbejder med SEO, har vi altid fokus på de forretningskritiske søgeord. I et internationalt setup har vi desuden fokus på strukturen, således websitet er opsat optimalt i forhold til at blive fundet af de potentielle kunder, i det pågældende land.

Derfor sikrer vi bl.a. at sprogsegmentering er opsat teknisk korrekt. Desuden sørger vi for, at struktur og opsætning af top level domæne er opsat korrekt for optimal synlighed i de enkelte lande.

Helt overordnet består processen for SEO af følgende punkter:

  1. SEO Analyse
  2. Gennemgang af teknisk opsætning
  3. Langsigtet SEO-plan
  4. Udarbejdelse af content
  5. Linkbuilding
  6. Kontinuerlig SEO process

Google Ads på nye markeder

Ligesom i SEO skal Google Ads setuppet centrere omkring virksomhedens forretningskritiske søgeord – herunder brandet og de vigtigste, generiske termer.

Vi strukturerer setuppet ud fra en hovedkonto, hvorunder de enkelte lande placeres. Det gør indsatsen skalerbar – og der er mulighed for at tilføje yderligere lande hen ad vejen.

Helt overordnet består processen for Google Ads af følgende punkter:

  1. Google Ads analyse
  2. Anbefalinger
  3. Opbygning af setup
  4. Opsætning af sporing
  5. Konkrete kampagnestrategier samt opfølgning
  6. Kontinuerlig Google Ads optimering samt rapportering

Kontakt os

Fortæl os lidt om din forretning.

Skriv dig op – så kontakter vi dig vedrørende mulighederne for at udvide forretningen til på nye markeder.

Thomas Olsen

CEO & Partner