Med en årsplan får du en komplet plan for alle dine marketingaktiviteter henover året. Årsplanen giver dig overblik over alt indhold og sikrer både struktur og sammenhæng, så du får mest muligt ud af indsatsen på tværs af de marketingplatforme, du benytter.
Med årsplanen starter vi med at opsætte de mål, der skal arbejdes mod. At have en målsætning for din årsplan er afgørende, da det giver en klar retning for dine marketingaktiviteter.
Eksempler på målsætninger kan bl.a. være øget salg, øget markedsandel, forbedret brand awareness, forbedret ROI, leadgenerering eller styrket online tilstedeværelse.
I processen hjælper vi med at sætte mål som ikke blot er realistiske, men som også udfordrer virksomheden til at stræbe efter vækst og forbedring.
Når du, dine kolleger og dit marketingbureau følger årsplanen, sikrer I samtidig en stærk, fælles retning. Det gør det muligt at være på forkant, så alle kampagner og materiale kan udarbejdes på forhånd. Du undgår således sidste-øjebliks-arbejde og går heller ikke glip af relevante tiltag for din forretning.
Årsplanen kan indeholde indsatser, der understøtter virksomhedens øvrige aktiviteter, såsom produktlanceringer, relevante temaer, tilbudsperioder, høj- og lavsæsoner, fokus i salg på et givent tidspunkt, jubilæer, konferencer og messer samt understøttelse af øvrige online og offline aktiviteter.
Skriv dig op og få tilsendt en guide med inspiration til din virksomheds årshjul.
Fordele ved årsplanen er bl.a., at du får planlagt og udarbejdet:
Vi ser holistisk på din forretning, når vi planlægger din markedsføring. Det betyder, at planen omfatter alle dine relevante kanaler – herunder websitet, annoncering på Google, sociale medier, nyhedsbreve, organiske opslag samt evt. fysisk materiale og oplevelsen i din fysiske forretning. Med en gennemgribende indsats på tværs af alle dine kanaler sikrer vi sammenhæng i dine budskaber, så dine kunder altid kan genkende dit brand.
Vi udarbejder årsplanen specifikt til din virksomhed, da den skal støtte op om de øvrige salgs- og marketingaktiviteter, samt følge virksomhedens strategi og mål. Men nogle af de overordnede elementer, vi altid anbefaler skal med, er:
Årsplanen kan desuden indeholde kampagner, som du kan lade dine leverandører købe sig ind på. På den måde er du proaktiv over for leverandøren, og I har begge mulighed for større synlighed med en fælles indsats.
Vil du høre mere om årsplanen?
Hvis du vil høre mere om mulighederne med en årsplan for dine marketingaktiviteter, så skriv dig op her – så kontakter vi dig. Du er også velkommen til at ringe til os på 70 230 540.
Charlotte Lybech Mendes
Head of Marketing & Creatives
![]()
![]()