Toka Design fik marketingbudgettet 10x igen til Black Friday

Toka Design er en dansk møbelforretning, der designer og producerer møbler i egetræ. Virksomheden ønskede en Black Friday-kampagne, der kunne sprede budskabet, drive trafik til hjemmesiden og ultimativt generere salg i forretningen.
Case Toka Design

45% mere i omsætning sammenlignet med Black Friday året forinden, i 2022

893 nye subscribers til Toka Designs nyhedsbrev (en stigning på 20%) og en omsætning på 147.211 kr. via e-mail

174.416 kr. mere i omsætning på Meta og Google – hvor spend kun er øget med 10.483 kr. sammenlignet med året før

Udfordringen

Ejer Jakob Nielsen har førhen selv stået for markedsføringen til Black Friday. I 2022 kom Green.Click med ind over og tog sig af dele af markedsføringen – og det kunne ses i resultaterne. Derfor var Jacob klar til at lade Green.Click ‘give den gas’ og stå for al markedsføring i 2023. Han var derfor ‘all in’, da vi fremlagde vores bud på en succesfuld Black Friday-kampagne.

Løsningen

Løsningen blev en holistisk indsats på tværs af alle Toka Designs kanaler. De fik opsat et e-mailflow, hvor der op til den store dag blev teaset for de gode tilbud, deres subscribers kunne se frem til. Ideen var at give deres subscribers adgang dagen før alle andre, hvorfor hele fidusen lå i at skaffe tilmeldte til nyhedsbrevet. Derfor lavede vi en konkurrence på Meta, hvor man kunne vinde to hylder, hvis man skrev sig op til nyhedsbrevet. 

På Black Friday og frem til Cyber Monday kørte vi målrettede annoncer på både Meta og Google Ads. Med effektive budskaber, iøjnefaldende grafik og det helt rigtige tekniske setup fik Toka Design en masse relevant trafik ind på websitet, hvor en skræddersyet landingpage med alle tilbud var blevet designet og sat op til Black Friday. Budgettet på Meta blev igennem hele weekenden løbende tilpasset, så det fulgte med efterspørgslen.

Resultatet

Resultatet blev en øget omsætning på 45 procent sammenlignet med Black Friday sidste år. Både via Meta, Google og e-mail steg omsætningen betydeligt, mens forbruget i spend på tværs af kanalerne kun var en anelse højere end i 2022. Jakob og Toka Design fik således en masse ordrer på plankeborde, hylder og lækkert håndværk i bogen – og 893 nye subscribers til deres nyhedsbrev. 

“Vi gør det hele igen næste år – jeg gider ikke engang at tænke to gange over det!”

Ejer, Toka Design

Ønsket om sorte tal til Black Friday

For mange virksomheder er Black Friday tidspunktet, hvor årets omsætning skal hentes hjem. Gennem de seneste 15 år er Black Friday blevet en etableret mærkedag i Danmark og er nu den største handelsbegivenhed set over hele året. Black Friday har siden udviklet sig til Black Week og Black Month, hvor især salget online er steget eksplosivt.

Vil du høre, hvad vi kan gøre for dig?

Vil du have hjælp til din markedsføring til Black Friday? Skriv dig op her, så kontakter vi dig. Vi glæder os til at høre mere om din forretning, mål og ønsker.

Bliv kontaktet

Flere cases