Bag gode online-resultater ligger stærke analyser

Den rigtige web- og marketingløsning skaber gode resultater.

Mange virksomheder har fået nok af websites og online kampagner, der ikke giver resultater. Det skal være den rigtige løsning fra start. Men den rigtige løsning gætter man sig ikke til – og der er også en langt mere effektiv måde end at prøve sig frem. Den rigtige løsning bygger på data, på indsigt – på analyser.

Men hvad er den rigtige digitale løsning?

Den rigtige løsning er at anerkende og benytte sig af det, de digitale kanaler og ydelser netop kan. For via data kan vi undersøge, hvordan vi bedst muligt laver en løsning, der passer til din forretning. Det gælder både i forhold til udvikling af dit website, kommunikation, grafiske udtryk samt markedsføringen på Google, Facebook, LinkedIn, TikTok, E-mail mv.

Hos Green.Click går vi analytisk til værks og vi tilpasser vores analyser til din virksomhed, dit marked samt hvilke indsigter, der er relevante for at skabe det rigtige grundlag for at løfte din forretning til næste niveau.

Eksempler på relevante analyser kan være markedsanalyse, webanalyse, brand- & contentanalyse eller analyse af potentialet for din virksomhed. I det følgende kan du læse yderligere om de forskellige typer af analyse.

Markedsanalyse

Vi analyserer markedet, udbud og efterspørgsel, potentialer og udfordringer for din forretning. Det giver os et overblik og en retning for dit forretningskoncept.

Herunder hører også analyse af kundeadfærd. Vi finder ud af, hvad dine kunder søger efter, og vi bruger den viden til at styrke indholdet på dit website samt i dine kampagner.

 

Webanalyse

Med en webanalyse finder vi enten frem til, hvad der skal optimeres, ændres og helt laves om på dit eksisterende website. Eller hvordan et helt nyt website skal udvikles, så det er klar til at performe.

Webanalyser kan indeholde foranalyse, migreringsplan, SEO-analyse og strategi, tracking og sporing, CRO og anbefalinger til konverteringsoptimering, content mapping og plan for indhold, heatmaps og screen recordings, analyse af webtilgængelighed samt brugertest. 

Dermed sikrer vi et stærkt udgangspunkt, og dermed et website, der kan konvertere besøgende til kunder.

Brand- & Content-analyse

Når man besøger dit website, forstår man så instinktivt, hvad din forretning går ud på? 

Med en branding workshop bliver vi helt skarpe på dit brand og forretningskoncept via analyse af dit eksisterende website. Vi finder frem til den rigtige kommunikative profil. Vi får styr på basiskommunikationen, og vi visualiserer forretningsmodellen og eventuelle processer. Desuden udarbejder vi en elevatortale og visualiserer helt konkret, hvordan konceptet kan tage sig ud på et nyt website og i kampagner. 

Vores Brand- & content-analyser kan også udarbejdes som konkurrentanalyser, indsigt og sammenhold med relevante consumer trends og content. Altsammen med fokus på at styrke resultaterne i dine kampagner og på dit website.

Potentialeanalyse

Ønsker du en grundig analyse inden du eksempelvis starter eksport til et nyt land? Eller ønsker du at undersøge mulighederne for at sælge dit produkt til nye målgrupper? Så kan en potentialeanalyse være et relevant værktøj.

Potentialeanalyse kan indeholde analyse af markedet, analyse i forbindelse med eksport til nye markeder, et økonomisk estimat, performanceanalyse af eksisterende setup inkl. anbefalinger til eventuel optimering.

Vil du høre mere om vores web- og marketinganalyser?

Skriv dig op herunder for at blive kontaktet.

Thomas Olsen

CEO & Partner