Effektiv marketingstrategi

Green.Click omdanner dyb viden om forretningsudvikling, markedsføring og data – til værdi for vores kunder. Vi huser både datadrevne specialister samt strategiske rådgivere, hvilket gør os til en stærk sparringspartner.

Sammen udvikler vi kundernes forretning og skaber resultater med Google Ads, SEO, Facebook og LinkedIn.

Job hos Green.Click

Vi opbygger effektiv markedsføring ud fra velprøvede metoder inden for branding, digital strategi og eksekvering af kampagner.

Her kan du læse mere om hvordan.

 

Styr på brandet

I en marketingstrategi kan det være en stor styrke at tage udgangspunkt i virksomhedens brand. For når vi kombinerer jeres brand med formidling af jeres produkter på Google, Facebook og LinkedIn, kan vi samtidig skabe en unik position på markedet og en præference hos jeres kunder.

 

Branding workshop med fokus på din virksomhed

Har din virksomhed brug for hjælp til at få helt styr på brandet, hjælper vi gerne med at finde ind til kernen, så vi sikrer et stærkt udgangspunkt for markedsføringen. Her kan en kortlægning af virksomhedens brand bl.a. benyttes til at udarbejde budskaber og content, som kan bruges i annonceringen Google, Facebook og LinkedIn.

På baggrund af indsigt i din forretning og med fokus på at skabe resultater, bygger vi på den måde din markedsføring op omkring dit brand.

I overvejelser omkring din virksomheds brand er det ikke blot vigtigt at fokusere på, hvilke produkter I sælger og hvilke ydelser I leverer. Det er mindst lige så vigtigt, at finde ind til brandets essens. Dette får kunder til at knytte sig til jer som virksomhed, fordi der er andet end blot det konkrete produkt at opbygge et forhold til.

Via vores branding workshop gennemgår vi sammen forskellige punkter, da vi tror på, at det er jer, der kender virksomheden bedst. Her handler det om at få fastlagt virksomhedens personlighed, signalværdien I ønsker at formidle, hvilket territorium I ønsker at overtage/eje på markedet samt vi får visualiseret forretningskonceptet. Endvidere giver vi vores anbefalinger optimeringsforslag med henblik på forretningsudvikling.

Digital Strategi

Når der er styr på brandet, er vi klar til at fastlægge en digital strategi for din markedsføring.

Strategien er selve køreplanen for, hvordan din markedsføring skal udformes. Og udover at tage udgangspunkt i dit brand, ser vi bl.a. også på data, målsætning samt budgetfordeling på Google, Facebook og LinkedIn.

Strategisk afsæt ud fra data og forretningsforståelse

På baggrund af dataanalyser, forretningsindsigt og dine målsætninger udarbejder vi den digitale strategi. Herunder kommer blandt andet overvejelser om, hvilke kanaler der skal benyttes, målgruppen samt hvilke konkrete resultater vi skal målrette strategien mod – alt efter om du ønsker flere kundeemner, styrket salg, flere tilmeldinger til webinarer, nyhedsbreve eller andet.

Det er også her vi fastlægger, hvilken content, der skal skabes ud fra dit brand og dine produkter. Og så ser vi på budgetfordeling, således du opnår de bedste resultater på tværs af marketingkanalerne.

En stærk digital strategi indebærer hermed mange sammenhængende elementer. Og jo stærkere forarbejde, jo større succes kan vi skabe med strategien, som bliver den konkrete køreplan.

Eksekvering af kampagner

Med styr på brandingen og en gennemarbejdet digital strategi, har vi et godt fundment for at skabe og eksekvere dine marketingkampagner.

Det er her, vi for alvor kan skabe en forskel for din forretning med en SEO indsats, der danner grundlag for et stærkt website. Hertil sender vi relevante kunder via Google, Facebook og LinkedIn – altsammen med fokus på at skabe resultater for din virksomhed.

Datadrevne kampagner 

Når vi eksekverer dine kampagner, starter vi altid med at opsætte sporing. Det vil sige, at vi gør det muligt at få indsigt i, hvordan brugerne reagerer på din markedsføring. Vi kan altså se om de klikker, besøger dit website, køber eller på anden måde viser interesse. På den måde indsamler vi løbende data og sikrer samtidig, at både du og vi kan følge med i resultaterne.

Efterfølgende opsætter vi kampagnerne – herunder annoncer, søgeord, målgrupper, målretning, budgetter, budstrategier, valg af kanal og kampagnetyper. Og for hele tiden at sikre størst muligt udbytte af kampagnerne, optimerer vi dem løbende ud fra den data, vi indsamler.

Herudover søger vi altid for at holde dig opdateret i form af direkte kontakt samt månedlige rapporter.

Bliv kontaktet

Er du interesseret i at høre mere om branding, digital strategi og kampagner? Så skriv dig op og bliv kontaktet.