R.C. Holm får 19x pengene igen
R.C. Holm A/S beskæftiger sig primært med salg og opkøb af maskinpartier og andre varepartier og har eksisteret siden 2002.
Virksomheden har flere salgssteder og forhandlere i Danmark, Sverige og Tyskland, hvor de gør brug af freelance salgsfirmaer til formidling af deres varer.
R.C. Holm blev i 2009 kåret som Gazelle virksomhed.
R.C. Holm ønskede at blive mere søgbar på Google.
Kampagner på Google Ads, gennemgående søgeordsanalyse samt en fokuseret indsats på onpage og content marketing.
19x pengene igen, 77% større omsætning på webshop og 130% stigning i besøgende.
R.C. Holms udfordringer
R.C. Holm begyndte på en kort kontrakt for at prøve os af og blev deraf overbevist om at fortsætte samarbejdet, for at se hvilke resultater vi kunne skabe. Kunden ønskede at blive mere søgbar på Google – men havde hverken tiden eller overskuddet til det selv.
Samarbejdet har gjort dem i stand til at sælge flere varer til private kunder. Resultaterne ses tydeligt og de har af den grund også valgt at fortsætte samarbejdet med os.
Jeg kunne godt lide, at man blev taget seriøst, og at der var tid til at lytte. Der blev taget tid og hånd om det og bevist, at det ikke bare var en pengemaskine.
Presseansvarlig, R.C. Holm
Green.Clicks løsning
Green.Click lægger stor vægt på at lære forretningen at kende forud for samarbejdet, som begyndte i april 2017. Det var i opstarten vigtigt at opbygge gode kampagner på Google Ads, da de ikke på forhånd annoncerede på Google.
Vores arbejde tog udgangspunkt i en gennemgående søgeordsanalyse, hvor vi løbende var i dialog med R.C. Holm for at finde frem til udvalgte søgeord, der skulle prioriteres ud fra søgevolume, potentiale samt hvordan det enkelte produkt var prioriteret internt i virksomheden.
Så vi ønskede at bygge et fundament, der kunne vækstes på. Her var flere produkter på webshoppen og en fokuseret indsats på onpage SEO og content marketing, grundlaget for at skabe en udvikling hos virksomheden via SEO.
Et år inde i samarbejdet havde vi i den grad bevist over for kunden, at vores indsats gav gode resultater. Det gjorde også, at de var villige til at følge vores anbefaling om at øge budgettet til deres Google Ads, fordi de samtidig så en endnu større stigning i omsætningen.
Det har helt sikkert været investeringen værd at være kunde hos Green.Click, hvilket også er derfor, vi har fortsat samarbejdet. Vi kan både se det på overskuddet, placeringsmæssigt og på hjemmesiden og løber nu endnu stærkere.
Presseansvarlig, R.C. Holm
Vores fælles resultater
R.C. Holm har øget deres online synlighed med bl.a. SEO og Google Ads. Fra 2017 til 2018 gik kundens ROAS fra 7,85 til 19,65. Kunden får altså sine penge 19,65 gange igen, hvilket er yderst imponerende tal.
- R.C. Holm har i 2018 sammenlignet med 2017 øget deres forbrug på Google Ads med 62% og øget sin omsætning heraf med 354%
- I samme periode steg omsætningen på webshoppen med 77,48%
- Samlede antal besøgende på hjemmesiden steg med 130%
Antallet af organiske besøgende er ligeledes steget, og virksomheden oplever på samme tid en stigning i omsætningen. Et eksempel er søgeordet “honda motor”, hvor R.C. Holm gik fra en placering som nr. 34 til nr. 1 i den organiske søgning.
Kunden oplever altså en stigning i trafikken på hjemmesiden fra potentielle kunder, hvilket betyder, at der nu er større chance for at de besøgende på siden ender med et køb.
Skriv dig op her. Så tager vi en snak om dine behov og hvilke løsninger, der vil kunne have en mærkbar virkning på din virksomheds online markedsføring.
Bliv kontaktet