175% flere konverteringer til Bryggens Kajakpolo
Bryggens Kajakpolo er et eventfirma, der tilbyder underholdende aktiviteter til både polterabends, firmaaktiviteter, fødselsdage og private kunder, der vil have en aktiv og sjov oplevelse med venner eller familie. Kajakpolo lyder måske indviklet, men Martin Møller fortæller, hvordan alle typer i alle aldre altid lykkes med at have en underholdende dag i bassinerne på Islands Brygge.
Bryggens Kajakpolo blev ramt af stor krise, da Corona-nedlukningen kom, og efterspørgslen dalede drastisk.
Sortering af Google Ads kontoen, fokus på Bryggens Kajakpolos kerneforretning og tilpasning af setup.
175% flere konverteringer.
Udfordringen
Som så mange andre var Bryggens Kajakpolo ramt af stor krise, da Corona-nedlukningen indtog landet. Et firma som Bryggens Kajakpolo, der er afhængig af kunder, der i større forsamlinger mødes om sjove aktiviteter, så ikke lyse udsigter, da Mette Frederiksen lukkede store dele af Danmark og indskrænkede forsamlingsforbuddet.
Efterspørgslerne dalede drastisk, og derfor var Green.Click i samarbejde med Bryggens Kajakpolo nødt til at handle hurtigt for at få kontrol over situationen. Bryggens Kajakpolo indså, at selvom de forsøgte at være nytænkende i forhold til corona-venlige tiltag, var de nødt til at bede om hjælp til at få budskabet spredt via Google Ads.
Bryggens Kajakpolo trodser krisen og øger omsætningen!
Store ændringer i Google Ads-setup
Bryggens Kajakpolo havde, før samarbejdet med Green.Click, i flere år smidt penge efter Google Ads i håb om at vækste forretningen. Efter en snak med Green.Click og en grundig gennemgang af deres Google Ads-setup, gik det op for begge parter, at der var et langt større potentiale at hente for Bryggens Kajakpolo. Dét fik kickstartet et stærkt og effektivt samarbejde, som skabte resultater for Bryggens Kajakpolo, som de aldrig havde turdet håbe på.
Resultater
Bryggens Kajakpolo havde mildest talt opgivet håbet om at få bookinger fra firmaevents og private kunder, da Corona-restriktionerne var på sit højeste, og deres eneste fokus blev at komme igennem sæsonen så smertefrit som muligt. Det hele endte heldigvis lykkeligt, da Bryggens Kajakpolo indgik et samarbejde med Green.Click.
Bryggens Kajakpolo fik ikke bare reddet sæsonens omsætning. Omsætningen fra juli og august oversteg samme måneders omsætning fra år 2019. Dette er opnået i et marked, der byder på langt flere udfordringer og langt færre kunder end sidste år, så det har krævet et grundigt stykke arbejde at opnå så imponerende resultater. Et indgående Google Ads-tjek og nyt setup har altså medført, at Bryggens Kajakpolo har kunnet byde flere nye kunder velkommen, samtidigt med at de forventer, at når Corona-restriktionerne ophæves, vil endnu flere tidligere kunder vende tilbage.
Det nye Google Ads-setup bød altså på 175% flere konverteringer og en stigning i konverterings-værdien på 125% til et 22% mindre budget end Bryggens Kajakpolo tidligere havde brugt på Google Ads. Lignende resultater kan opnås for mange virksomheder med den rette hjælp og ekspertise når man tør, tænke ud af boksen!
Det har mere eller mindre være livreddende førstehjælp at indgå samarbejde med Green.Click. Vi havde stort set opgivet sæsonen 2020, men i samarbejde med Green.Click fik vi vendt skuden til det endnu bedre.
Ejer af Bryggens Kajakpolo
Green.Clicks løsning
Eftersom Corona-krisen havde sat store dele af landet i stå i foråret, var det svært at forudsige, hvordan sommeren ville forløbe. Derfor var det vigtigt for Green.Click at få sorteret i Google Ads-kontoen, så der var fokus på Bryggens Kajakpolos kerneforretning og derefter hele tiden tilpasse setuppet, så det stemte overens med de udmeldinger, regeringen kom med.
Efter Green.Click foretog en grundig oprydning i kundens Google Ads konto, nåede vi sammen frem til stærkt tilfredsstillende resultater til en langt lavere pris end før. Det førte til en stor stigning i konverteringer og konverteringsværdi sammenlignet med sommeren 2019, som jo endda forløb uden restriktioner.
Samarbejdet
Samarbejdet blev hurtigt skudt i gang, da Green.Clicks eksperter præsenterede for Bryggens Kajakpolo, hvor stort et potentiale, de hidtil var gået glip af.
Siden da er samarbejdet vedligeholdt med regelmæssig kontakt, og Bryggens Kajakpolos ejer Martin Møller har da også udtalt, at han vil indgå et endnu mere omfattende samarbejde næste år. Her vil han både have hjælp af Green.Click til Google Ads, Facebook og LinkedIn, da han har indset, hvad Green.Click med sin indgående viden og store erfaring kan levere.
Skriv dig op her. Så tager vi en snak om dine behov og hvilke løsninger, der vil kunne have en mærkbar virkning på din virksomheds online markedsføring.
Bliv kontaktet