Hotel case

Casestory: Københavnsk hotel
Annoncering for hoteller

Hos Green.Click har vi specialiseret os i hotelbranchen, hvor vi mere specifikt arbejder med at reducere mængden af salg, der er foretaget gennem OTA’er (Online Travel Agents). Disse fungerer som online partnere, som formidler hotellers produkter online og tager et fee af indtjeningen for det. Vi arbejder derfor aktivt på at bringe disse salg tilbage til hotellerne selv.

Denne case omhandler et større københavnsk hotel, hvor vi over sommeren har flyttet en stor procentdel af deres salg fra OTA’erne tilbage til hotellets eget website.

(*Grundet ønske fra kunden, er hotellet her anonymt. I forbindelse med et muligt samarbejde, stiller kunden sig dog gerne til rådighed som reference)

Hvordan fungerer samarbejdet?

Det startede med, at Green.Click overtog optimeringen af hotellets Google Ads setup. Dette som del af at optimere performance og hæve omsætning samt dækningsbidrag på hotellets bundlinje. 

I arbejdet med at nå dette mål har vi benyttet os af en specifik strategi, der er ganske enestående i forhold til andre optimeringsmetoder, som vi møder på daglig basis. Vores tilgang kræver en stor del arbejde i den indledende periode – men også is i maven – idet resultaterne først for alvor viser sig efter et lille skvulp i performance. Idet vi har mange års erfaring på tværs af forskellige brancher, ved vi, at investeringen i den indledende fase betaler sig, og at vi kan opnå markante vindinger allerede inden for 1-2 måneders indsats. 

Ligesom OTA’erne tager vi også et fee for vores indsats, men de salg vi henter, går til rette ejermand, og hotellet får fuld værdi for pengene: Lifetime value for kunden, branding value, bedre bundlinje, ejerskab over – og indsigt i – al data mm. Dertil er vores fee langt lavere end OTA’ernes og vores tilgang er, at hotellerne skal have bedre bundlinje – også på den lange bane, når vi muligvis ikke er i billedet længere.

 

Hvilke resultater har vi skabt?

I en periode over 30 dage gik det, som vi havde forudset; en fremragende fremgang i trafik, en nedgang i klikpriser og en væsentlig forøgelse i direkte revenue, hvor dækningsbidraget var (og er) væsentligt højere, end hvis salget, og alle de afsmittende, lønsomme og forretningsudviklende effekter, havde ligget hos OTA’erne.

Følgende tal giver også indblik i den fremgang hotellet oplever:

 

Omsætning og antal brugere er støt stigende

Baseret på samme tid sidste år, ser indekstallene over perioden ud som følger:

  • 1. periode: Fremgang på 47,69% i revenue og nedgang på 15,10% i brugere.
  • 2. periode: Fremgang på 63,70 % i revenue og nedgang på 18,70% i brugere.
  • 3. periode: Fremgang på 28 % i revenue og nedgang på 12,60% i brugere. Her falder bounce rate betydeligt.
  • 4. periode: Fremgang på 102 % i revenue og nedgang på 7 % i brugere.

 

Antal klik er stigende og udgiften til annonceringen faldende

  • 1. periode: Nedgang med 20 klik og meromkostning på 150 € i udgift.
  • 2. periode: Fremgang med 400 klik og meromkostning på 227 € i udgift.
  • 3. periode: Fremgang med 134 klik og fald i omkostning på 118 € i udgift.
  • 4. periode: Fremgang med 1045 klik og fald i omkostning på 348 € i udgift.

Hotellets salgs- og marketingdirektør udtaler:

”Udover nogle helt specifikke målsætninger om winback på brandsearch og konverteringsrater, har samarbejdet indtil videre budt på berigende videndeling, samt både taktisk og strategisk sparring”.

Vil du høre hvad vi kan gøre for dig?

Skriv dig op – så kontakter vi dig, og ser nærmere på, hvad vi sammen kan skabe af resultater for din virksomhed.