Skarpt skåret skum kommer til sin ret på nyt professionelt website
B6 Industri udvikler tekniske løsninger i skum og gummi. De kom til Green.Click med det mål, at virksomhedens professionalisme blev afspejlet i deres udtryk online. Derfor tilbød vi dem at få lavet en branding workshop med udvikling af kommunikation og visuel identitet til optimering af deres website.
Udarbejdet med udgangspunkt i virksomhedens DNA
Font, farver, modeller og designlinje udviklet med udgangspunkt i den nye kommunikative profil
B6 Industri rangerer nu på dobbelt så mange søgeord på Google
Udfordringen
B6 Industri udvikler og producerer væsentlige komponenter til blandt andet HVAC- og vindindustrien. De har en dyb teknisk forståelse og kan tage et produkt fra idé til udvikling og færdigmontering. Men dette var ikke tydeligt på deres hjemmeside.
På deres fabrik i Sæby betjener deres medarbejdere maskiner, der med en brøkdel af en millimeter kan beskære materialer i den eksakte vinkel, som kunderne skal bruge. De har en masse kompetencer, som førhen ikke fremgik af deres website. Der manglede væsentlig kommunikation og struktur på sitet – og det skulle der laves om på.
Løsningen
Løsningen blev en branding workshop. Her fandt vi frem til brandet og forretningens kommunikative DNA. I tæt samarbejde med administrerende direktør Brian og marketingansvarlig Sasha fik vi udrullet virksomhedens ydelser og kompetencer og udviklet kommunikation og visuel identitet til websitet.
Processen som ny kunde hos B6 Industri blev visualiseret, forretningsmodellen udviklet, og menustrukturen blev udvidet blandt andet med et dedikeret menupunkt til de brancher, B6 skaber løsninger til.
Men ud over det kommunikative, er websitet også optimeret rent teknisk. Helt fra start er der indtænkt SEO i webløsningen, så sitet bliver fundet af dem, det er relevant for.
Det var en super god workshop. Der kom en masse gode ideer ud af den, og der blev lagt en god plan. Vores website ser nu langt mere professionelt ud.
B6 Industri
Resultatet
Ideer og løsninger fra branding workshoppen er blevet implementeret på B6 Industris website, så det afspejler den professionelle virksomhed, det er. Med den visualiserede proceslinje og beskrivelser af B6’s relevante kompetencer, er det nu langt nemmere for nye kunder at købe sig ind i virksomhedens brand og formåen.
Men ud over de tydelige forandringer, er websitet nu også teknisk forankret, så relevante besøgende kan finde det. Med en stærk SEO-løsning får B6 vigtige placeringer på Google og relevante leads via websitet.
B6 nåede i efteråret 2022 et skarpt hjørne – nemlig virksomhedens 50 års jubilæum. Og det skulle ikke gå ubemærket hen. Vi fik sammen med kunden udviklet et koncept for jubilæet, som indeholdt en landingsside, der udfoldede historien og alle deres bedrifter, en pressemeddelelse, der kom i det lokale medie, nyhedsbreve, konkurrence på SoMe, opslag samt en invitation til den store fest, som de holdt for alle medarbejdere. Dertil fik vi også designet et jubilæumslogo og deres helt eget merchandise til fejringen. Det blev et efterår i B6’s tegn – og en fejring, de sent vil glemme.
Har du spørgsmål til dit brand, din markedsføring eller din digitale strategi? Skriv til os via formularen, så kontakter vi dig.
Bliv kontaktet