62 leads til BWSC via LinkedIn-kampagne
Hvem er BWSC?
BWSC er en dansk industrivirksomhed, der leverer energiløsninger til kraftværker i hele verden.
BWSC ønskede at nå stærkere ud til målgruppen i Caribien og Afrika. De har drevet forretning i begge regioner igennem flere år, men så et behov for at udbrede kendskabet til deres virksomhed yderligere.
En leadgenererende kampagne på LinkedIn med konkret segmentering tilpasset BWSC’s målgruppe.
62 leads og en betydelig stigning i besøgende på BWSC’s website.
Hvordan når man en målgruppe i et ukendt marked?
BWSC henvender sig til et nichemarked, og det kræver derfor en del teknisk viden for at forstå deres ydelser.
En af deres specifikke målgrupper befinder sig i de caribiske og afrikanske lande, hvor de arbejder med motorbaserede kraftværker. Grundet den geografiske spredning var det vigtigt for virksomheden at markere sig digitalt og få opbygget et brand, der var top of mind, når kraftværker havde brug for hjælp til at blive optimeret.
Så hvordan kunne de sikre sig, at de ramte den helt rigtige målgruppe, havde knivskarpe budskaber og samtidig fik leads ud af det? Og så endda med et begrænset budget?
Løsningen hedder LinkedIn
Da BWSC havde et ønske om at markere sig på markedet, fremlagde Green.Click en strategi, hvor der var fokus på leadgenerering. På den måde ville BWSC få mest muligt ud af deres annoncekroner.
Formålet med kampagnen skulle derfor være at indsamle leads. Samtidig ville vi skabe værdi for målgruppen, så at BWSC fremstod både stærk og troværdig.
Derfor udarbejdede vi en strategi for en kampagne på LinkedIn, hvor modtagerne kunne skrive sig op og få tilsendt en guide om “Power Plant Optimization”.
I tæt samarbejde med BWSC fik vi sammensat en helt konkret målgruppe, hvor vi kombinerede forskellige segmenteringsmuligheder i LinkedIn. Samtidig havde vi en tæt dialog i forbindelse med udarbejdelse af annoncemateriale, så både det kommunikative og det visuelle budskab stod skarpt.
“Samarbejdet med Green.Click forløb upåklageligt! De er nogle behagelige og kompetente mennesker at arbejde sammen med.”
Director hos BWSC
Et resultat der kan mærkes
Det begrænsede budget gav anledning til en smule bekymring hos BWSC. Kunne kampagnen nu opnå noget bemærkelsesværdigt?
Men over en periode på bare to måneder opnåede vi 62 leads (downloads af guiden). Det er en completion rate på 20%, hvilket er 55% højere end LinkedIns benchmark ved leadgenererende kampagner.
Udover målsætningen med at generere leads på LinkedIn, så bidrog kampagnen også til en betydelig stigning i besøgende på BWSC’s website fra LinkedIn.
Skræddersyet samarbejde
Fra Green.Clicks side var samarbejdet med BWSC en spændende udfordring, da vi arbejdede med en meget konkret niche. Det spændende ved disse cases er, at der ikke er en fast opskrift på den perfekte kampagne.
Målgruppen, strategien og opsætningen kunne ikke udpeges på sædvanligvis. Det skulle skræddersyes ud fra data, vores erfaringer samt viden, input og ønsker fra BWSC. På den måde lykkes det os at skabe stærke kampagner, der fører til resultater for vores kunder.
Vil du høre, hvad vi kan gøre for dig?
Thomas Olsen
CEO & Partner
![]()