93,09% stigning
i omsætning fra Google Ads

CPHLIVING er en webshop, som designer, producerer og sælger varer med fokus på kvalitetsprodukter til hjemmet. Derudover har virksomheden et showroom. De har et bredt sortiment, som bl.a. inkluderer luksus sengetøj og Danmarks største udvalg af lagner i mange størrelser, hvor de også tilbyder at sy til specialstørrelser og lægger stor vægt på bæredygtighed. CPHLIVING er ekspanderet til Norge og Sverige.
CPH Living case

Udfordring

CPHLiving havde et ønske om at have en større procentmæssigt omsætning via e-handel, fremfor fysiske butikker.

Løsning

Branding workshop med fokus på at skabe et stærkt udgangspunkt for den kommunikation, der skulle benyttes i kampagnerne på Google Ads, SEO og Sociale Medier.

Resultat

93,09% stigning i omsætning fra Google Ads.

CPHLIVING’s udfordring

Da vi startede samarbejdet med CPHLIVING havde de gjort brug af diverse kommunikationskanaler og forsøgt lidt frem med indsatser på bl.a. Facebook, Google Ads og SEO, dog uden at opnå de ønskede resultater. Derudover ville CPHLIVING gerne have mere fokus på at have en større procentmæssigt omsætning via e-handel, fremfor fysiske butikker. I samarbejde med CPHLIVING besluttede vi at skifte strategi.

CPHLIVING ønskede at øge deres konverteringsrate, samt opnå en bedre ROAS på deres SEM og SoMe indsats. Her var virksomheden interesseret i at se, hvad Green.Click kunne gøre for at booste salget.

Den nye strategi havde fokus på en fælles indsats, da det ikke kun krævede vores arbejde, men også CPHLIVING, da virksomheden skulle holde fokus på det personlige samt kvaliteten af produkterne.

Green.Clicks løsning

Først og fremmest har vi fokus på et velfungerende samarbejde med vores kunder – og vi står altid klar til at agere sparringspartner. Derudover har vi stort fokus på en løbende dialog for at sikre det bedst mulige samarbejde.

Dette er lige præcis en af de ting der har været essentielt i samarbejdet med CPHLIVING. Der har hele tiden været en rigtig god dialog, sparring og fælles ønske om udvikling af forretningen.

I løbet af samarbejdet har vi gennemført en branding workshop, hvor Green.Click sammen med CPHLIVING definerede virksomheden som brand og fik defineret basiskommunikationen.

Det har givet et stærkt kommunikativt afsæt hos CPHLIVING, som kan benyttes på tværs af de kanaler, virksomheden befinder sig på – vi kalder det:

CPH Living Oeko tex tag

“Quality Living”

“For os betyder “Quality Living” både hverdagsluksus og velvære. Det er følelsen af en varm kop kaffe i sengen og duften af nyvaskede lagener. Det er blødt bomuld, der lander som et blidt kys på kinden og det er ingen-planer-på-en-søndag.

“Quality Living” er også respekt for naturen omkring os. Og så er det produktion, hvor både økologi, bæredygtighed og miljøet er tænkt ind. Kun på den måde kan vi skabe de skønneste materialer, som føles rigtige – både i hånden og i hjertet.

På den måde ønsker vi at bringe generationers kompromisløse, danske designfilosofi ind i dit hjem – og gøre hver dag til luksus.”

Herunder har vi desuden arbejdet helt konkret med en forretningsmodel, hvor vi har visualiseret kerneområderne i forretningen:

CPH Living Forretningskoncept

 

Reflektioner

Refleksionerne gik således på, hvordan vi kunne øge salget, samtidigt med vi tilkendegiver virksomhedens nye kommunikative profil. Vores fokus var primært at skabe et stærkt udgangspunkt for den kommunikation, der skulle benyttes i kampagnerne på Google Ads, SEO og Sociale Medier, herunder især Facebook og Instagram, hvilket viste sig at være det helt rigtige for CPHLIVING, som udviser virkeligt imponerende resultater.

Green Click kom til, og allerede efter kort tid, viste samarbejdet resultater i form af store besparelser i Adwords betalingerne og samtidigt et øget salg.

Direktør og ejer, CPHLIVING

Fremragende resultater til CPHLIVING

Vi har hos Green.Click været så heldige at arbejde sammen med CPHLIVING siden sommeren 2018, og her har der været en samlet vækst på webshoppen med 56% og en vækst på 88% på Google Ads, som vi har arbejdet med fra dag 1.

  • En vækst i omsætning på 56% på hele shoppen
  • 88,41% stigning i omsætning fra Google Ads, til 30% MINDRE SPEND. Gået fra ROAS 2,3 til ROAS 6,16 – altså en stigning i ROAS på over 260%.
  • + 68,20% stigning i antallet af køb
  • + 43,60% i konverteringsrate
  • + 17,13% flere besøgende på shoppen

Vores fælles resultater

Vi har haft stort fokus på annoncering via Google Ads, som i den grad har givet positive udfald i virksomhedens tal. Se bare tallene ovenfor.

Antallene af salg er derudover steget efter vi hos Green.Click har givet kommunikationen en grundig gennemgang, som har resulteret i en endnu skarpere profil.

Den nye kommunikative profil har mere kant, hvilket synliggør hele konceptet. Vi har samtidigt set en stigning i køb på det danske marked via Google Ads på +56,87% i 2020. Denne stigning har naturligvis medført en stigning i omsætningen.

Vækst i norden

I løbet af samarbejdet har vi ligeledes øget vores indsats i norden, hvor der har været fokus på Norge og især Sverige. Her har vi 2020 oplevet en rigtig flot vækst.

Alt dette kan vi kun hjælpe med på grund af CPHLIVINGs fantastiske produkter, deres ekstraordinære gode service og deres vilje til at ville vækste.

Når vi har kommet med forslag til nye muligheder, forretningudvikling, marketingtiltag, mv. Så bliver det altid taget imod med mod, respekt og villighed.

Det gør at vi har en utrolig god synergi, og giver os ENDNU mere lyst til at vækste sammen med Flemming og hele teamet hos CPHLIVING.

Sverige 2020 ift. 2019:

  • Vækst i omsætning på 152%
  • Vækst i antal køb på 135%
  • Vækst i antal besøgende på 50%

Vækst via Google Ads:

  • Vækst i omsætning på 204%
  • Vækst i antal køb på 166%
  • Vækst i konverteringsrate på 86%
  • Vækst i ROAS på 44%

Vil du høre, hvad vi kan gøre for dig?

Thomas Olsen

CEO & Partner

Flere cases