Styrket online synlighed til
Merrild Lavazza Danmark ApS er kaffefirmaet med de to stærkeste kaffebrands i Danmark: Merrild og Lavazza.
Merrild Lavazza
Det danske i Merrild kombineres med Lavazza fra espressoens højborg; Italien.
Merrild Lavazza leverer alle typer kaffeløsninger til både espresso, hele bønner, formalet kaffe og instant kaffe samt deres unikke BLUE system med doseringskapsler
Merrild Lavazza ønskede sparring omkring, hvordan de bedst kunne øge deres online leadgenerering, med et begrænset budget.
Fokus på at opnå gode organiske placeringer på Google, test af nye muligheder for at generere leads samt forbedre kunders oplevelse på websitet.
+ 27,91% flere tilmeldinger på nyhedsbrev.
Merrild Lavazzas udfordringer
Merrild Lavazza ønskede sparring omkring, hvordan de bedst kunne øge deres online leadgenerering. Men med et begrænset budget var det vigtigt, at det blev formidlet og brugt optimalt, så der var de bedste forudsætninger for, at Merrild Lavazzas ambitiøse mål for antallet af online genererede leads kunne nås.
Green.Clicks løsning
Green.Click rådgiver løbende om, hvordan der kan opnås gode organiske placeringer på Google – og det bliver der arbejdet hårdt på at indfri. Som en del af rådgivningen tester vi hele tiden for nye muligheder for at generere leads, som Merrild Lavazza ikke benytter i forvejen
Derudover har vi et tæt samarbejde om, hvordan Merrild Lavazza kan forbedre deres kunders oplevelse på websitet, og hvordan de enkelte CTA’er kan forbedres, så der er de bedste forudsætninger for, at de besøgende konverterer.
Merrild Lavazza har øget den online synlighed med bl.a. Google Ads og Display. CTR er steget og antallet af online leads øget og blevet mere relevante.
Trade Marketing Manager, Merrild Lavazza
Vores fælles resultater
Merrild Lavazza har øget deres online synlighed med bl.a. Google Ads og Display. Deres CTR er steget, og antallet af online leads er ligeledes øget. Samtidigt melder kunden tilbage, at deres leads er blevet mere relevante. Der er altså større chance for at sælge til de besøgende, der bliver ledt til websitet.
- Antal sessioner steget med 28,34%
- Konverteringer via kontaktformular steget med 15,60%
- Tilmeldinger til nyhedsbrev steget med 27,91%
Der er desuden igangsat tests for at finde ud af om Facebook og LinkedIn annoncering er rentabel leadgenerering for Merrild Lavazza. Derudover har vi gennem vores gode dialog rådgivet om nye tiltag på deres website.
Vil du høre, hvad vi kan gøre for dig?
Thomas Olsen
CEO & Partner
![]()