Flere kvalificerede leads til Visiolink på LinkedIn
Visiolink er en over ti år gammel dansk softwarevirksomhed med base i Viby J, der producerer digitale publiceringer såsom aviser og magasiner.
Visiolink ønskede at annoncere på LinkedIn, hvor kampagnerne skulle målrettes relevante beslutningstagere.
Et setup til de forskellige målgrupper med et branding fokus, der efterfølgende blev til leadgenerering.
50 leads via whitepaper.
Visiolinks udfordringer
Visiolink ønskede at annoncere på LinkedIn, hvor kampagnerne skulle målrettes relevante beslutningstagere i ni lande i Europa.
De ønskede således Green.Clicks hjælp til at opbygge kampagneflows, matche disse med de rigtige segmenter samt teste de forskellige annonceringsmuligheder, LinkedIn gør muligt.
Samarbejdet har været en succes, fordi begge parter har gjort en kæmpe indsats. Det var både i onboarding-processen, til møderne og i forhold til setuppet.
Head of Strategic, Green.Click
Green.Clicks løsning
Vi anbefalede Visiolink at flytte noget af deres budget fra Google Ads og Facebook over til LinkedIn. Det skyldes, at de havde stor indsigt i, hvilke kunder de gerne ville i dialog med, hvorfor LinkedIn gjorde det muligt at annoncere til de udvalgte virksomheder, og til personer med de rigtige jobtitler i de respektive virksomheder. Dette kan blandt andet lade sig gøre via LinkedIns Matched Audience.
Herefter lavede vi et setup til de forskellige målgrupper med et branding fokus, der efterfølgende blev til leadgenerering gennem enten tilmeldinger til nyhedsbrev eller gated content (fx. download af e-bøger eller whitepapers).
Samarbejdet har resulteret i nye målretninger, kampagnetyper, annoncematerialer osv. Gennem gode dialoger om de respektive leads fra annonceringen kunne vi samtidig blive klogere på, hvilke kampagner der havde den højeste kvalitet af leads.
Visiolink har også hele vejen igennem lavet organiske opslag fra deres virksomhedsside, samt fået deres ansatte til at bruge LinkedIn aktivt.
Det har i høj grad gavnet dem i deres indsats med den betalte annoncering.
På den måde har Visiolinks egen store indsats, indsigt og involvering i processen, givet mulighed for at kunne skabe flotte resultater. Green.Click har derfor kunne fungere som sparringspartner, hvor vi blandt andet via månedlige statusmøder hele tiden sikrede, at det kun var de bedst performende kampagner, der var aktive.
Efter de første tre måneder havde vi indsamlet 16 kvalificerede leads. Der er sidenhen kommet yderligere 50 leads, som har signet up til deres whitepaper.
Visiolink har for os været en fremragende samarbejdspartner, da de internt har prioriteret samarbejdet, samt virkelig committet sig til indsatsen fra dag 1, hvilket gør, at vi kan opnå gode resultater i fællesskab. Derudover har de leveret nogle enormt gode creatives, så stor ros til hele marketingteamet hos Visiolink.
Skriv dig op her. Så tager vi en snak om dine behov og hvilke løsninger, der vil kunne have en mærkbar virkning på din virksomheds online markedsføring.
Bliv kontaktet