Munkebjerg Hotel

Munkebjerg Hotel

Munkebjerg Hotel er i en branche, hvor rigtig mange bookinger sker via dealsites og OTA’er. Det er ikke særlig fordelagtigt for hotellerne, da de ingen data får på deres gæster. Det gør det svært at få loyale gæster, der besøger hotellet igen og igen. Derfor hjælper vi Munkebjerg Hotel med at øge deres online synlighed, så de kan opnå flere direkte bookinger og slippe for at betale et stort gebyr til OTA’erne.

“Jeg ville anbefale Green.Click til andre virksomheder, der har fokus på online forretning og som ønsker større synlighed online, gode kampagner og både sparring og indblik i SoMe og AdWords.”

Charlotte Jæger, Digital Konceptudvikler hos Munkebjerg

Hvordan fungerer samarbejdet?

En af de allervigtigste elementer ved samarbejdet med Munkebjerg har været at lave en strategi, der hjælper med at komme væk fra OTA’erne. Dette gør vi ved at selv stå for markedsføringen, samt eksempelvis at give fordele ved at booke direkte på Munkebjergs hjemmeside fremfor igennem OTA’erne.

Der er rigtig mange positive elementer ved det. En af de allervigtigste er, at Munkebjerg Hotel selv ejer gæsternes data, og dermed bliver det også muligt at øge customer lifetime value, samtidig med at de kan give en bedre kundeoplevelse.

Munkebjerg har altid haft en masse data tilgængelig fra OTA’er, fra bookingsystemer og meget mere. Men dataen har ikke kunnet bruges i egen markedsførings øjemed. Dette har været en af de helt store opgaver. Derfor har vi arbejdet med at sætte sporing korrekt op, samt at få lavet cross-device tracking med diverse bookingsystemer. Det gør, at vi nu kan udregne en ROI og eksempelvis sammenligne med OTA’erne.

Alt dette klares i fællesskab via et stærkt samarbejde med Munkebjerg Hotel. Charlotte Jæger, Digital Konceptudvikler hos Munkebjerg, fortæller om vores samarbejde:

“Green Click Media får mine varmeste anbefalinger. De leverer et godt stykke arbejde, er gode til at følge op, og ikke mindst oplever jeg en forståelse, god service og et fællesskab om at nå i mål med projekterne.”

Hvilke resultater har vi skabt?

Arbejdet har givet virkelig gode resultater på Google Ads, hvor der på én  gang er brugt et mindre budget og samtidig skabt en stigning i antal brugere.

Samlet spend er faldet med 19%. Kunden annoncerer altså for et lavere beløb, da det er blevet billigere for kunden at annoncere. Dette skyldes vores optimeringer, som har skabt et fald i den pris kunden betaler pr. klik på 15%. 

Resultater

Spend faldet 19%

CPC faldet 15%

Stigning i besøgende 11%

Samtidig har vi skabt en stigning på i antal brugere på 11%.

Afvisningsprocenten er ligeledes faldet med 13%, så de besøgende, der kommer ind på siden er mere relevante end tidligere.

Derudover var sporingen tidligere mangelfuld, så vi har nu sat det op med både mikromål, som eksempelvis tilmelding til nyhedsbrev og makromål som direkte bookinger, udfyldte kontaktformularer og telefonopkald.

“Det er helt sikkert det hele værd! Vi får professionel sparring, vores kontaktperson er altid tilgængelig, og der er blevet skabt gode resultater med det nuværende budget”.

Charlotte Jæger, Digital Konceptudvikler hos Munkebjerg

Det betyder blandt andet, at det nu er muligt at se, hvad det koster at få et telefonopkald, en booking, en henvendelse osv. På den måde kan vi i dialog med kunden finde frem til en reel ROI (return on investment), og se hvad kunden får ud af sin investering, i stedet for at vi blot gætter os frem.

Især på konferencer er det en meget vigtig dialog, da et telefonopkald eller en udfyldt kontaktformular kan være alt fra et simpelt spørgsmål til en booking af en konference til +50 personer. Så der er potentielt tale om rigtig store salg, hvor det er væsentligt at vide, hvilken kanal de kommer fra, så der eventuelt kan skrues op dér. 

Så vi fortsætter det spændende samarbejde, og ser frem til at løfte kundens resultater til nye højder.

Vil du høre hvad vi kan gøre for dig?

Skriv dig op – så kontakter vi dig, og ser nærmere på, hvad vi sammen kan skabe af resultater for din virksomhed.