Biltema

Casestory

Overordnet plan for Biltemas online markedsføring

Om Biltema

Biltema er et velkendt varehus med mere end 140 butikker fordelt over hele Norden. Med et bredt sortiment, hvor du finder alt inden for bil, båd fritid, hjem og kontor og meget mere, så har Biltema alt. Og deres vision er enkel.

De vil tilbyde et sortiment af høj kvalitet, til priser hvor alle har råd til at købe dem.

Biltemas udfordring

Biltema ønskede en SEO indsats for at rangere endnu højere på vigtige keywords for branchen. Formålet var at nå bedre placeringer end konkurrenterne.

Biltema havde desuden brug for at effektivisere deres Google Ads (AdWords) og Facebook kampagner. Der skulle altså være de optimale forudsætninger for deres markedsføring på disse kanaler. Og så havde deres marketingansvarlige brug for at kunne se effekten af markedsføringen.

Det var desuden vigtigt for Biltema, at få en samarbejdspartner, som professionelt kunne lægge strategier og varetage deres Google Ads, Facebook Ads og SEO. Og så var det vigtigt at vi kunne mødes fysisk.

Green.Clicks løsning

Biltema fik tilknyttet en af Green.Clicks strateger som fast kontaktperson. I samarbejde med Biltemas marketingansvarlige, har vi udarbejdet et konkret “Marketing Roadmap” for hele annonceringen. Den omfatter bl.a. strategien, personaer, måltragt, årshjul og tilhørende delmål.

Vores hold af specialister rådgiver nu, og står for sparring med Biltema. Specialisterne udfører annoncering på Google Ads, og Facebook – og desuden også YouTube og Instagram.

Vi siger tit at vi “går den ekstra mil”. I dette tilfælde betød det, at vi sendte en medarbejder ud til Biltema, som oversatte deres website fra dansk til svensk. Green.Click har desuden været med som rådgiver i processen omkring Biltemas nye website.

Vores fælles resultater

Der er blandt andet opnået billigere priser pr. butiksbesøgende ift. målingen af dette på Google Ads. Derudover er prisen på CPC på Ads reduceret, samtidigt med at mængden af impressions er øget, og konverteringsraten på Ads er steget med 14%.

Et af Biltemas ønsker var flere sign ups til deres nyhedsbrev. Her har vi bidraget til en betydelig stigning.

Antallet af relevante besøgende til websitet er steget markant. At det er relevante besøgende ses bl.a. af at de besøgende foretager diverse købssignaler.

“Vi har en fast kontaktperson og projektleder hos Green.Click som sætter sig ekstraordinært ind i vores virksomhed, og udfordrer os proaktivt med nye forslag, hvilket er meget givende i en travl hverdag”

Jens Stig, Marketingkoordinator, Biltema

Vil du høre hvad vi kan gøre for dig?

Skriv dig op – så kontakter vi dig, og ser nærmere på, hvad vi sammen kan skabe af resultater for din virksomhed.