Smykkedillen stiger 877% i ROAS

Smykkedillen er en online shop ejet af smykke-entusiasterne Heidi Bendixen og Claus Bendixen. Smykkedillen har et bredt sortiment af både ure og smykker til ethvert behov med alsidige prislejer og brands.
Smykkedillen case

Udfordring

At bevare relevans og konkurrenceevne på markedet, fokus på strategi og ROAS.

Løsning

Kampagne-kalender for år 2020 samt fokus på et mere solidt datagrundlag, til at planlægge den fremtidige strategi og målsætning, der kunne sikre højere afkast.

Resultat

877% stigning i ROAS.

Smykkedillens udfordring

Smykkedillen har stor erfaring på smykkemarkedet og er et veletableret foretagende. Dog er det vigtigt at bevare sin relevans og sin konkurrenceevne på markedet.

Butikken kører strategisk med tilbud flere gange om året, hvorfor det kræver en strategi, der ikke kun giver udslag i omsætningen, men ligeledes i ROAS, så det kan ses i konkrete tal på bundlinjen. Smykkebranchen er hård, og derfor er det yderst vigtigt at have gennemsigtighed i tallene.

Imponerende resultater til Smykkedillen

Smykkedillen er vækstet på flere parametre over de sidste seks måneders samarbejde. Det helt store fokuspunkt har været ROAS, men derudover er antallet af køb gennem både Facebook og Google Ads steget markant.

Alle resultater fra Google Ads er opnået med et 18,79% mindre budget end kalkuleret. I maj måned 2020 har vi brugt et 53% mindre budget end maj sidste år, samtidigt med at der er omsat for 35% mere. Ligeledes er ROAS tredoblet i samme periode – fra 5,4% til 14,83%.

  • +877% stigning i ROAS fra Facebook
  • +45,27 % stigning i køb fra Facebook
  • +1,196,04 % i omsætning fra Facebook
  • +79,39% flere transaktioner via SEO
  • +99,68% mere omsætning via SEO
  • +40,16% større konverteringsrate via SEO
  • +54,67% stigning i ROAS fra Google Ads
  • +22,93% stigning i køb fra Google Ads
  • +39,49 % i omsætning fra Google Ads
  • +24,69 % i konverteringsrate fra Google Ads

Green.Clicks løsning

Vi startede året ud med at udvikle en kampagne-kalender for år 2020. Sammen satte vi mulige kampagner ind i løbet af året. Dette gav et overblik over, hvem der havde ansvar for hvad op til kampagne-start, så de kunne forløbe uden yderligere udfordringer.

Green.Click havde i de planlagte strategier og kampagner fokus på at sikre vækst i forretningen. Vi lavede udregninger på baggrund af Smykkedillens break-even ROAS, hvor deres udgifter blev trukket fra. Dette gjorde, at vi havde et mere solidtdatagrundlag til at planlægge den fremtidige strategi og målsætning der kunne sikre højere afkast.

Det har hele tiden været vigtigt i vores samarbejde at have klarhed over, hvilke nøgletal vi ville fokusere på og se størst forbedring i. Vi anlagde en køreplan for, hvordan kommunikationen mellem Smykkedillen og Green.Click skulle forløbe.

Dette udmundede sig i faste telefoniske møder hver anden uge og kvartalsvise fysiske møder. På disse møder drøfter vi de forgangne uger og resultaterne heraf, men ligeledes afprøver vi nye tiltag af.

Vi oplever langt flottere tal på bundlinjen efter samarbejde med Green.Click. Vi har set resultater ud over al forventning og vi glæder os til de mange fremtidige kampagner.

Ejere af Smykkedillen

Vores fælles resultater

Over de seneste 6 måneder, har vi hos Green.Click hjulpet Smykkedillen til vækst på flere parametre. Dette er endda opnået med et langt mindre budget end forventet på for eksempel Google Ads, hvor vi har opnået en stødt stigende vækst med et 18,79% mindre budget end kalkuleret.

Antallet af køb hos Smykkedillen er steget med +45,27% fra Facebook og med +22,93% fra Google Ads, hvorfor Smykkedillens omsætning ligeledes er steget meget markant.

ROAS i dén grad også steget, hvilket også var et af vores store fokuspunkter. ROAS er steget +877,11% på Facebook og +54,67% på Google Ads, hvilket er medvirkende til et større grønt tal på bundlinjen for Smykkedillen, hvilket har været strategiens formål fra start. Ligeledes har vi oplevet en stor stigning i konverteringsraterne, der giver Smykkedillen bedre forudsætning fremover.

Et dobbelt så godt samarbejde

Green.Click har både haft glæden af at samarbejde med Bendixen-Thisted og Smykkedillen som er af samme ejere. At begge foretagender har indledt samarbejde med Green.Click har gjort, at vi har opbygget stor tillid og et indgående kendskab til hinanden.

Vores møder har været proaktive og vi har løbende, kontinuerlig sparring om nye tiltag, hvorfor forretningerne hele tiden er i en udvikling, der sikrer vækst.

Vil du høre, hvad vi kan gøre for dig?

Skriv dig op her. Så tager vi en snak om dine behov og hvilke løsninger, der vil kunne have en mærkbar virkning på din virksomheds online markedsføring.

Bliv kontaktet

Flere cases